Na Severní smyčce Nürburgringu se vedou někdy až neskutečné souboje v tom, který vůz je vlastně na tomhle proslaveném okruhu nejrychlejší. Poslední zprávy ale někomu mohou vyrazit dech.
Nová zpráva se týká Renaultu Clio RS 220 Trophy, které nedávno dostalo výkonnový doping 20 koní, přepracovaný automat EDC řadící o 30 procent rychleji a poladěný podvozek. Nic pak nebránilo naším zahraničním kolegům z německého Sport Auto vůz vzít na dotyčný okruh a vyždímat z něj, co se dalo.
Výsledek? Redaktor Christian Gebhart v rámci Supertestu zajel na trati dlouhé 20,8 kilometru čas 8 minut a 23 sekund. To znamená, že Clio RS 220 Trophy je nejrychlejším ze všech malých kompaktních ostrých hatchů. Pro zajímavost, zajetý čas je lepší, než který se povedlo zajet s vozy Lotus Exige S, Jaguar XKR, Audi RS4, Porsche Cayman S nebo Mitsubishi Lancer Evo VII.
Jednu vadu na kráse ale Renault má, a tou je stále jen automatická převodovka. Nejsme jistě sami, kdo by si v Cliu RS přáli mít i čistý manuál, se kterým by se řidičské zážitky mohly posunout ještě o level výše.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?