Renault Clio RS 220 Trophy se stal nejrychlejším malým hatchbackem na Ringu

Renault Clio RS Trophy
Renault Clio RS Trophy, foto: youtube.com
ar5 12. prosince 2015 08:20
Sdílej:

Na Severní smyčce Nürburgringu se vedou někdy až neskutečné souboje v tom, který vůz je vlastně na tomhle proslaveném okruhu nejrychlejší. Poslední zprávy ale někomu mohou vyrazit dech.

Nová zpráva se týká Renaultu Clio RS 220 Trophy, které nedávno dostalo výkonnový doping 20 koní, přepracovaný automat EDC řadící o 30 procent rychleji a poladěný podvozek. Nic pak nebránilo naším zahraničním kolegům z německého Sport Auto vůz vzít na dotyčný okruh a vyždímat z něj, co se dalo.

Výsledek? Redaktor Christian Gebhart v rámci Supertestu zajel na trati dlouhé 20,8 kilometru čas 8 minut a 23 sekund. To znamená, že Clio RS 220 Trophy je nejrychlejším ze všech malých kompaktních ostrých hatchů. Pro zajímavost, zajetý čas je lepší, než který se povedlo zajet s vozy Lotus Exige S, Jaguar XKR, Audi RS4, Porsche Cayman S nebo Mitsubishi Lancer Evo VII.

Jednu vadu na kráse ale Renault má, a tou je stále jen automatická převodovka. Nejsme jistě sami, kdo by si v Cliu RS přáli mít i čistý manuál, se kterým by se řidičské zážitky mohly posunout ještě o level výše.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.