Automobilka Jaguar vydala nové propagační video, ve kterém postavila ostrý sedan XJR proti člověku s tryskovým oblekem.
V klipu se objeví Martin Brundle a Yves Rossy při 2,81 km dlouhém závodu na silnici v Dubaji. Brundle se posadil do omlazeného XJR, zatímco Rossy si oblékl tryskový outfit, který se vyznačuje křídly o délce dvou metrů a čtyřmi Jet-Cat motory.
Neprozradíme vám, kdo bude vítězem, ale můžeme prozradit, že Brundle dosáhl v Jaguaru maximálky 280 km/h, zatímco Rossy se rozletěl na rychlost 313 km/h. V prohlášení pak Brundle řekl: "Byl to nejvíc jedinečný závod, kterého jsem se kdy zúčastnil. Nikdy jsem neviděl nic podobného a tryskový muž s křídly a oblekem plným technologií a inovací byl pro mne velmi silný konkurent! "
Zmíníme i výkon samotného Jaguaru, který u modelu XJR činí 550 koní. Ten poskytuje přeplňovaný 5,0litrový motor V8 s 680 Nm točivého momentu a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Zrychlení z nuly na stovku za 4,4 sekundy a již zmíměná maximálka 280 km/h pak svědčí o tom, že to není žádný šnek.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?