Automobilka Jaguar vydala nové propagační video, ve kterém postavila ostrý sedan XJR proti člověku s tryskovým oblekem.
V klipu se objeví Martin Brundle a Yves Rossy při 2,81 km dlouhém závodu na silnici v Dubaji. Brundle se posadil do omlazeného XJR, zatímco Rossy si oblékl tryskový outfit, který se vyznačuje křídly o délce dvou metrů a čtyřmi Jet-Cat motory.
Neprozradíme vám, kdo bude vítězem, ale můžeme prozradit, že Brundle dosáhl v Jaguaru maximálky 280 km/h, zatímco Rossy se rozletěl na rychlost 313 km/h. V prohlášení pak Brundle řekl: "Byl to nejvíc jedinečný závod, kterého jsem se kdy zúčastnil. Nikdy jsem neviděl nic podobného a tryskový muž s křídly a oblekem plným technologií a inovací byl pro mne velmi silný konkurent! "
Zmíníme i výkon samotného Jaguaru, který u modelu XJR činí 550 koní. Ten poskytuje přeplňovaný 5,0litrový motor V8 s 680 Nm točivého momentu a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Zrychlení z nuly na stovku za 4,4 sekundy a již zmíměná maximálka 280 km/h pak svědčí o tom, že to není žádný šnek.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.