Pokud jste pravidelným divákem motoristického pořadu Top Gear, jistě víte, že Jeremy Clarkson otestoval současné BMW M3 ve čtvrté epizodě dvaadvacáté série. S vozem se opravdu nemazlil a dal mu co proto. Jenomže málokdo by si pomyslel, že auto poputuje ještě jinam než na testovací okruh Top Gearu.
Sedmadvacetiletý Brit, Rob Willis, zašel do místního dealerství BMW v Kentu a měl zájem výhradně o nové BMW M3. Prodejce mu samozřejmě vyhověl a prodal mu vůz, který byl zrovna „na skladě“. Willis zaplatil za mnichovský sedan 50 000 liber (v přepočtu asi 1,87 milionu korun) a samozřejmě měl z toho radost.
BMW by topgear2015
Jenže po pár desítkách ujetých kilometrů si všiml, že M3 má nějaké problémy s brzdami i řízením. Asi tak měsíc od koupě se díval s manželkou na výše zmíněnou čtvrtou epizodu 22. série britského pořadu a manželka si všimla, že testovací M3 v rukách Jeremyho Clarkson má stejné poznávací značky jako jejich vůz před domem.
Poté Willis ihned vyrazil zpět do místního dealerství a žádal vysvětlení. Prodejce uznal chybu a nabídl mu zcela nové BMW 330d a plno výhod k tomu. Zástupci showroomu přiznali, že byla chyba prodat M3 v takovém stavu, jelikož už nebyla vhodná pro další cestování. Rob Willis se k tomu vyjádřil následovně: „Je to skandál, mám osmiletou dceru a tři mladé synovce. Riskoval jsem jejich životy.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.