Nedávno se vyrobil už dvoumilionový kousek legendárního Land Roveru Defender a k této příležitosti britská automobilka nastražila do ulic Londýna jedinečného Defendera jako taxi. Ten je součástí velkých oslav daného milníku.
Jak už jste se mohli od nás dozvědět, v lednu příštího roku skončí 67letá výroba Defenderu a svět už nebude jako dřív, jelikož odejde poctivé auto ze staré školy. Land Rover popisuje taxikářský Defender Hard Top jako výjimečný vůz, ale přitom se nijak neliší od standardního provedení – pouze má na střeše žluté označení TAXI.
Samozřejmě taxikářský Defender je dílem marketingového oddělení, neboť chce zvýšit povědomí o chystané aukci právě dvoumilionového kusu, která se uskuteční 16. prosince letošního roku. Celý výtěžek poputuje na Mezinárodní federaci červeného kříže a červeného půlměsíce, ale také na Born Free Foundation. Před aukcí je vozidlo vystaveno v Bonhams.
Na přiloženém videu můžeme spatřit i nekonvenční provedení britského nezmara, jako například Series II Land Rover jako zmrzlinářský vůz, specifického Defendera Paul Smith a showcar Series I Land Rover. Poslední jmenovaný se představil veřejnosti na amsterdamském autosalonu již v roce 1948.
Poctivý Defender končí, místo něj dorazí moderní nástupce. Bude se vyrábět v celkově pěti variantách a design má vycházet z dříve představených konceptů. Moderní Land Rover Defender by měl dorazit na prodejní trhy během roku 2018.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?