Nedávno se vyrobil už dvoumilionový kousek legendárního Land Roveru Defender a k této příležitosti britská automobilka nastražila do ulic Londýna jedinečného Defendera jako taxi. Ten je součástí velkých oslav daného milníku.
Jak už jste se mohli od nás dozvědět, v lednu příštího roku skončí 67letá výroba Defenderu a svět už nebude jako dřív, jelikož odejde poctivé auto ze staré školy. Land Rover popisuje taxikářský Defender Hard Top jako výjimečný vůz, ale přitom se nijak neliší od standardního provedení – pouze má na střeše žluté označení TAXI.
Samozřejmě taxikářský Defender je dílem marketingového oddělení, neboť chce zvýšit povědomí o chystané aukci právě dvoumilionového kusu, která se uskuteční 16. prosince letošního roku. Celý výtěžek poputuje na Mezinárodní federaci červeného kříže a červeného půlměsíce, ale také na Born Free Foundation. Před aukcí je vozidlo vystaveno v Bonhams.
Na přiloženém videu můžeme spatřit i nekonvenční provedení britského nezmara, jako například Series II Land Rover jako zmrzlinářský vůz, specifického Defendera Paul Smith a showcar Series I Land Rover. Poslední jmenovaný se představil veřejnosti na amsterdamském autosalonu již v roce 1948.
Poctivý Defender končí, místo něj dorazí moderní nástupce. Bude se vyrábět v celkově pěti variantách a design má vycházet z dříve představených konceptů. Moderní Land Rover Defender by měl dorazit na prodejní trhy během roku 2018.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?