Nedávno se vyrobil už dvoumilionový kousek legendárního Land Roveru Defender a k této příležitosti britská automobilka nastražila do ulic Londýna jedinečného Defendera jako taxi. Ten je součástí velkých oslav daného milníku.
Jak už jste se mohli od nás dozvědět, v lednu příštího roku skončí 67letá výroba Defenderu a svět už nebude jako dřív, jelikož odejde poctivé auto ze staré školy. Land Rover popisuje taxikářský Defender Hard Top jako výjimečný vůz, ale přitom se nijak neliší od standardního provedení – pouze má na střeše žluté označení TAXI.
Samozřejmě taxikářský Defender je dílem marketingového oddělení, neboť chce zvýšit povědomí o chystané aukci právě dvoumilionového kusu, která se uskuteční 16. prosince letošního roku. Celý výtěžek poputuje na Mezinárodní federaci červeného kříže a červeného půlměsíce, ale také na Born Free Foundation. Před aukcí je vozidlo vystaveno v Bonhams.
Na přiloženém videu můžeme spatřit i nekonvenční provedení britského nezmara, jako například Series II Land Rover jako zmrzlinářský vůz, specifického Defendera Paul Smith a showcar Series I Land Rover. Poslední jmenovaný se představil veřejnosti na amsterdamském autosalonu již v roce 1948.
Poctivý Defender končí, místo něj dorazí moderní nástupce. Bude se vyrábět v celkově pěti variantách a design má vycházet z dříve představených konceptů. Moderní Land Rover Defender by měl dorazit na prodejní trhy během roku 2018.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.