Každé nově představené Ferrari vzbudí řádný rozruch a ihned je označováno za nejlepší auto na světě. Ale co třeba starší kousky z maranellské stáje? V těch si libuje také velká řada fanoušků italské automobilky, zvláště pokud Ferrari Classiche ukáže dokonale zrenovovaný kousek. Jako v tomto případě, kdy můžeme obdivovat krásu Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione.
Rozsáhlá renovace byla započata v březnu roku 2014 a došlo k obnově motoru, převodovky, karoserie, ale také interiéru. Celkový proces obnovování trval přesně 14 měsíců a musíme uznat, že výsledek je opravdu impozantní. A je to také díky zvolenému šedému odstínu Pininfarina.
Ke každému automobilu se váže pochopitelně i příběh a není tomu jinak ani u zrenovovaného Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione. Původně bylo zakoupeno Dorinem Sefarini, pilotem F1, který skončil v roce 1950 při italské Grand Prix na druhém místě a zajistil tak body pro Ferrari. Bohužel Sefarini používal 250 GT SWB velmi zřídka, a proto se ji rozhodl prodat v roce 1964 Renému Richardovi.
Jenomže Richard se zakoupeným Ferrari havaroval a poté ho prodal belgickému závodníkovi Lucienu Bianchimu, který maranellský model opravil. Pak si ho upravil i k obrazu svému, a proto dodal vozu tmavě modrý lak a černý interiér. Avšak krátce po opravě bylo Ferrari opět k prodeji a zakoupil ho závodník Jacques Pollet, který přestříkal auto do šedého odstínu. Nakonec se toto Ferrari objevilo ještě v aukci, kde si ho koupil belgický sběratel a dodal mu žlutý lak.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?