Nová kauza hýbe Českem. Žádná dieselgate, ale údajné úplatkářství hlavy českého zastoupení Hyundai.
Největší dealer Hyundai Fischer CZ podává žalobu na šéfa Hyundai Motor Czech, Vladimíra Vošického, který si údajně řekl o tučný úplatek. Mělo se tak stát v letadle při cestě na zápas fotbalové reprezentace s islandským protivníkem.
Jak celou situaci popisuje sám majitel několika dealerství Hyundai, Anton Fischer: „Vladimír Vošický mne zde v soukromí (na cestě na Island poznámka redaktora) požádal o 25 procent bonusů, které přijdou v měsíci červenci 2015 jako bonusy za druhý kvartál roku 2015. Tento požadavek jsem nebral vážně s ohledem i na jinak celkem osobitý humor Vladimíra Vošického“. Jenže to nebylo vše.
Po návratu Fischera z Islandu si podle trestního oznámení, které bylo na Vošického podáno, měl šéf Hyundaie říci o úplatek znovu. Poté dealerství obdrželo bonusy. Následovala SMS v které stálo: „Antone, už máte detailní kalkulaci bonusů? Nyní navíc s dožínkovou prémií. Držím palce, V. Vošický.“ To Fischer pochopil jako další upozornění na jeho žádost o úplatek.
Vošický měl poté vyhrožovat informaci o úmyslu centrály podpoření otevření dealerství v oblasti, kde podniká Hyundai Fischer CZ. Navíc měl Vošický informovat společnost Artesa, která poskytla firmě úvěr, o rozporech s centrálou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.