Audi vystavuje v německém Neckarsulmu novou Audi A8 L po faceliftu. Ta ovšem není jen tak obyčejnou audinou.
Je totiž vybavena spoustou luxusních prvků z katalogu Audi Exclusive. Jedná se o Audi A8 (D4), který je nejstarší z německé trojice vlajkových lodí. Vůz ale stále vypadá docela svěže a z obyčejné A8 s delším rozvorem se stala doslova kráska. Karoserie nese speciální odstín Magnolia, auto jinak stojí na speciálních kolech Audi Sport se sedmi dvojitými paprsky.
Většina vylepšení je však patrná v kabině, kde bylo A8 L vybaveno dvoubarevným Valcona koženým čalouněním kombinující hnědou kůži s kůží Magnolia White. Nechybí ani Alcantara, kůží potažená palubní deska, kovové akcenty a pravé dřevo. Nechybí ani zábavní systém pro zadní sedadla se dvěma obrazovkami.
Pod kapotou dotyčného vozu je umístěn 4,2-litrový motor V8 TDI s výkonem 385 koní při 3750 otáčkách za minutu a 850 Nm točivého momentu od 2000 otáček za minutu. Zrychlení z 0-100 km / h se uskuteční za 4,9 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 250 km / h.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.