Audi vystavuje v německém Neckarsulmu novou Audi A8 L po faceliftu. Ta ovšem není jen tak obyčejnou audinou.
Je totiž vybavena spoustou luxusních prvků z katalogu Audi Exclusive. Jedná se o Audi A8 (D4), který je nejstarší z německé trojice vlajkových lodí. Vůz ale stále vypadá docela svěže a z obyčejné A8 s delším rozvorem se stala doslova kráska. Karoserie nese speciální odstín Magnolia, auto jinak stojí na speciálních kolech Audi Sport se sedmi dvojitými paprsky.
Většina vylepšení je však patrná v kabině, kde bylo A8 L vybaveno dvoubarevným Valcona koženým čalouněním kombinující hnědou kůži s kůží Magnolia White. Nechybí ani Alcantara, kůží potažená palubní deska, kovové akcenty a pravé dřevo. Nechybí ani zábavní systém pro zadní sedadla se dvěma obrazovkami.
Pod kapotou dotyčného vozu je umístěn 4,2-litrový motor V8 TDI s výkonem 385 koní při 3750 otáčkách za minutu a 850 Nm točivého momentu od 2000 otáček za minutu. Zrychlení z 0-100 km / h se uskuteční za 4,9 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 250 km / h.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.