Ve Velké Británii se schyluje k dosti zajímavému a možná i chytrému kroku. Tamní dopravní radary na všech hlavních tazích totiž dostanou novou viditelnou barvu.
Řidiče tak bude dopředu upozorňovat nově žlutě zbarvený stacionární radar. Vše vzniklo na základě dohody mezi vládou a organizací Highways England, což je obdoba českého ŘSD (ředitelství silnic a dálnic). Celá změna se navíc opírá o studii, která jasně prokázala, že není správné trestat řidiče zachycené při překročení rychlosti radarem, který je hůře viditelný.
Všechny hlavní radary tak budou nabarveny žlutou barvou, což má na jednu stranu i jeden pozitivní dopad. Možná to znáte, blížíte se k úseku, kde se měří, kde je například úsekové měření a vy se svým autem prudčeji zpomalíte, aby jste nedostali pokutu. A přesně tomuto nešvaru typu "prudké brzdění před radarem" se chtějí na žluto nabarvené radary vyhnout.
Po jejich přebarvení pak bude muset britská obecní policie pravidelně zveřejňovat informace o dopadu provozování takového radaru na bezpečnost v daném místě. "Jsme na straně čestných motoristů. Vždy jsem měl jasno, že stacionární radary by měly být dostatečně viditelné a měly by být používány pro zlepšení bezpečnosti. Tento krok je o používání zdravého rozumu na našich silnicích".
"Rychlostní kamery by tak měly učinit dopravní cesty bezpečnějšími, než aby vedli řidiče k nebezpečnému brzdění" uvedl k celé věci britský ministr dopravy Patrick McLoughlin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?