Volkswagen oficiálně potvrdil omezení, která jsou důsledkem úspor vyplývajících z kauzy „Dieselgate“. Volkswagen Phaeton bude opožděn a bůh ví, jestli ho nezruší úplně.
Aféra kolem dieselových motorů koncernu VW sice pomaličku utichá, ovšem problémy z ní plynoucí rozhodně ne. Tím nejčerstvějším je vývoj vlajkové lodi s názvem Phaeton. Investice VW se příští rok smrsknou o jednu miliardu, která následně půjde na pokrytí ztrát z kauzy Dieselgate. Jenže další miliarda eur bude postupně okrájena z několika projektů a Phaeton do nich patří nově taktéž.
Osekávání výdajů začne zastavením výstavby nové továrny v Mexiku a taktéž příprava nového centra designu ve Wolfsburgu nevypadá, že by se měla nějak uspíšit. Údajně se však omezí i některé SUV modely od Seatu. Na našem webu jsme vás taktéž informovali, že došlo ke zrušení vývoje druhé generace Roomsteru, s tím ale aféra Dieselgate nemá nic společného.
Pro zajímavost, na každém vyrobeném Phaetonu ztráci výrobce 750 tisíca v továrně v Drážďanech jsou z něho nešťastní. Pokud by pak tenhle model měl vydělávat, musela by se jeho produkce více než zčtyřnásobit a prodejnost dokonce zšestinásobit. Uvidíme tedy, jak to s další generací vlajkové lodi od VW dopadne, ale my v redakci to moc růžově nevidíme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.