Volkswagen oficiálně potvrdil omezení, která jsou důsledkem úspor vyplývajících z kauzy „Dieselgate“. Volkswagen Phaeton bude opožděn a bůh ví, jestli ho nezruší úplně.
Aféra kolem dieselových motorů koncernu VW sice pomaličku utichá, ovšem problémy z ní plynoucí rozhodně ne. Tím nejčerstvějším je vývoj vlajkové lodi s názvem Phaeton. Investice VW se příští rok smrsknou o jednu miliardu, která následně půjde na pokrytí ztrát z kauzy Dieselgate. Jenže další miliarda eur bude postupně okrájena z několika projektů a Phaeton do nich patří nově taktéž.
Osekávání výdajů začne zastavením výstavby nové továrny v Mexiku a taktéž příprava nového centra designu ve Wolfsburgu nevypadá, že by se měla nějak uspíšit. Údajně se však omezí i některé SUV modely od Seatu. Na našem webu jsme vás taktéž informovali, že došlo ke zrušení vývoje druhé generace Roomsteru, s tím ale aféra Dieselgate nemá nic společného.
Pro zajímavost, na každém vyrobeném Phaetonu ztráci výrobce 750 tisíca v továrně v Drážďanech jsou z něho nešťastní. Pokud by pak tenhle model měl vydělávat, musela by se jeho produkce více než zčtyřnásobit a prodejnost dokonce zšestinásobit. Uvidíme tedy, jak to s další generací vlajkové lodi od VW dopadne, ale my v redakci to moc růžově nevidíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.