Volkswagen oficiálně potvrdil omezení, která jsou důsledkem úspor vyplývajících z kauzy „Dieselgate“. Volkswagen Phaeton bude opožděn a bůh ví, jestli ho nezruší úplně.
Aféra kolem dieselových motorů koncernu VW sice pomaličku utichá, ovšem problémy z ní plynoucí rozhodně ne. Tím nejčerstvějším je vývoj vlajkové lodi s názvem Phaeton. Investice VW se příští rok smrsknou o jednu miliardu, která následně půjde na pokrytí ztrát z kauzy Dieselgate. Jenže další miliarda eur bude postupně okrájena z několika projektů a Phaeton do nich patří nově taktéž.
Osekávání výdajů začne zastavením výstavby nové továrny v Mexiku a taktéž příprava nového centra designu ve Wolfsburgu nevypadá, že by se měla nějak uspíšit. Údajně se však omezí i některé SUV modely od Seatu. Na našem webu jsme vás taktéž informovali, že došlo ke zrušení vývoje druhé generace Roomsteru, s tím ale aféra Dieselgate nemá nic společného.
Pro zajímavost, na každém vyrobeném Phaetonu ztráci výrobce 750 tisíca v továrně v Drážďanech jsou z něho nešťastní. Pokud by pak tenhle model měl vydělávat, musela by se jeho produkce více než zčtyřnásobit a prodejnost dokonce zšestinásobit. Uvidíme tedy, jak to s další generací vlajkové lodi od VW dopadne, ale my v redakci to moc růžově nevidíme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?