Volkswagen oficiálně potvrdil omezení, která jsou důsledkem úspor vyplývajících z kauzy „Dieselgate“. Volkswagen Phaeton bude opožděn a bůh ví, jestli ho nezruší úplně.
Aféra kolem dieselových motorů koncernu VW sice pomaličku utichá, ovšem problémy z ní plynoucí rozhodně ne. Tím nejčerstvějším je vývoj vlajkové lodi s názvem Phaeton. Investice VW se příští rok smrsknou o jednu miliardu, která následně půjde na pokrytí ztrát z kauzy Dieselgate. Jenže další miliarda eur bude postupně okrájena z několika projektů a Phaeton do nich patří nově taktéž.
Osekávání výdajů začne zastavením výstavby nové továrny v Mexiku a taktéž příprava nového centra designu ve Wolfsburgu nevypadá, že by se měla nějak uspíšit. Údajně se však omezí i některé SUV modely od Seatu. Na našem webu jsme vás taktéž informovali, že došlo ke zrušení vývoje druhé generace Roomsteru, s tím ale aféra Dieselgate nemá nic společného.
Pro zajímavost, na každém vyrobeném Phaetonu ztráci výrobce 750 tisíca v továrně v Drážďanech jsou z něho nešťastní. Pokud by pak tenhle model měl vydělávat, musela by se jeho produkce více než zčtyřnásobit a prodejnost dokonce zšestinásobit. Uvidíme tedy, jak to s další generací vlajkové lodi od VW dopadne, ale my v redakci to moc růžově nevidíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?