Až budete příště stát v dopravní zácpě a budete naštvaní, vzpomeňte si na tenhle nedávný případ, který se stal v Keni.
Díky uzavírce jednoho z hlavních dopravních tahů se tam totiž uskutečnila pravá dopravní zácpa. Díky katastrofální infrastruktuře a špatné sjízdnosti silnici, jenž byla ovlivněna silnými dešti, se následně vytvořila více než 30 mil (48 km) dlouhá kolona.
Řidiči v ní údajně ztrávili tři dny a vše se stalo na spojnici přístavního města Mombasa a hlavního města Nairobi. Některé řidiče kamionů ale čekání nebavilo a rozhodli se zkusit své štěstí na nezpevněných částech v okolí silnice. Jenže vydatné deště, které postihly hlavní tah, také hodně promáčeli zeminu a následná zapadnutí se nedala ani spočítat.
Rada na závěr tedy zní, až příště budete stát například v koloně na D1, stále myslete na to, že na světě existují místa, kde se čeká i několik dní na zprovoznění silnic.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?