Každý zbytečně zmařený lidský život je obrovskou tragédií. O to horší je, pokud je zmařen život mladého člověka. Například jen v loňském roce jsme při dopravních nehodách přišli o 51 mladých životů při dopravních nehodách. Vyšetřovatelé Evropské Unie uvádí, že sami účastníci silničního provozu způsobí až 20% všech dopravních nehod a společně se seniory tak patří mezi nejrizikovější věkovou skupinu.
A právě na mladé, čerstvé řidiče a čekatele na řidičské oprávnění se zaměřuje nový projekt, organizovaný NF Kolečko, Dožij se dvaceti.
„Jedinou cestou, jak dosáhnout změny a snížit riziko nehodovosti u mladistvých, je smysluplná prevence. To si klade za cíl nový projekt, který chce interaktivní a přitom velmi názornou formou upozornit na důsledky lehkovážného jednání za volantem. Současně by měl studentům v nasimulovaných situacích ukázat, jak se má řidič zachovat, když se dostane do kritického okamžiku, kdy nezvládá jízdu,“ popisuje Linda Jandová, předsedkyně správní rady NF Kolečko.
Projekt Dožij se dvaceti se pokouší mladým lidem především připomenout, jak se správně v silničním provazu chovat. Ale i s příkladných chováním se může mladý člověk dostat do situace, kdy pravidla poruší někdo jiný a k neštěstí dojde. I pro tyto případy jsou studenti proškolováni. Projdou si tak simulací zásahu záchranných složek a jsou sami poučeni jak se v takových chvílích zachovat.
Celkem si školením projde 600 – 700 mladých lidí ve středočeském a ústeckém kraji. Výběr měst nebo škol ovšem není náhodný. NF Kolečko silně spolupracuje s policií ČR, která poskytuje informace o nehodovosti mladých lidí v daných oblastech, podle čehož jsou školy vybírány.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?