Na Facebooku české Policie se objevily fotografie, které leckomu z vás doslova vyrazí dech. Jedná se totiž o reálné snímky nedávné nehody mezi novou Fabií Combi a dvojkovým Superbem.
Obyčejná nehoda to ale rozhodně není, protože přiložené fotografie ukazují něco, co bychom ani my v redakci nečekali. Třetí generace Fabie je přitom poměrně bezpečným autem (alespoň dle nárazových testů EuroNCAP), jenže vůz je doslova rozlomen na dvě půlky! Skoro to vypadá, jako by už auto bylo jednou bourané a někdo jej špatně svařil, jenže tomu tak opravdu není...
Nehoda se stala v pondělí 2.11. v Aviatické ulici kousek od Ruzyňského letiště (letiště Václava Havla). Dle Policie přejel řidič Fabie do protisměru, kde se střetl se Škodou Superb předchozí druhé generace. Náraz šel tak, že Superb svou levou přední částí z 30% trefil bok Fabie. Trefil se těsně za přední dveře, Fabii kompletně rozpáral a ta se v oblasti zadních sedáků kompletně rozlomila. A co myslíte, dopadla nehoda smrtí? Naštěstí nikoliv, z celé události vyvázl se zraněním jen řidič Fabie, který byl následně převezen do nemocnice.
"Nejhorší" na tom je, že bílý Superb dle vyšetřování ani nejel příliš vysokou rychlostí, nehoda se prý stala v rychlosti okolo 50 km/h. Nevíme jak vy, ale nás výsledné poškození Fabie III Combi hodně zarazilo, přičemž na tomto případu je jasně vidět, jak jsou dnešní vozy skvěle připravené především na čelní nebo boční náraz. Jenže, co když přijde náraz, který bude pod jiným úhlem a do míst, která nejsou v bezpečnostních testech zohledňována? Má posádka vůbec šanci na přežití, i když má takto moderní vůz? Na tyto otázky nedokážeme odpovědět, ale za nás doufáme, že se tohle nikomu dalšímu už nestane...
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?