Na Facebooku české Policie se objevily fotografie, které leckomu z vás doslova vyrazí dech. Jedná se totiž o reálné snímky nedávné nehody mezi novou Fabií Combi a dvojkovým Superbem.
Obyčejná nehoda to ale rozhodně není, protože přiložené fotografie ukazují něco, co bychom ani my v redakci nečekali. Třetí generace Fabie je přitom poměrně bezpečným autem (alespoň dle nárazových testů EuroNCAP), jenže vůz je doslova rozlomen na dvě půlky! Skoro to vypadá, jako by už auto bylo jednou bourané a někdo jej špatně svařil, jenže tomu tak opravdu není...
Nehoda se stala v pondělí 2.11. v Aviatické ulici kousek od Ruzyňského letiště (letiště Václava Havla). Dle Policie přejel řidič Fabie do protisměru, kde se střetl se Škodou Superb předchozí druhé generace. Náraz šel tak, že Superb svou levou přední částí z 30% trefil bok Fabie. Trefil se těsně za přední dveře, Fabii kompletně rozpáral a ta se v oblasti zadních sedáků kompletně rozlomila. A co myslíte, dopadla nehoda smrtí? Naštěstí nikoliv, z celé události vyvázl se zraněním jen řidič Fabie, který byl následně převezen do nemocnice.
"Nejhorší" na tom je, že bílý Superb dle vyšetřování ani nejel příliš vysokou rychlostí, nehoda se prý stala v rychlosti okolo 50 km/h. Nevíme jak vy, ale nás výsledné poškození Fabie III Combi hodně zarazilo, přičemž na tomto případu je jasně vidět, jak jsou dnešní vozy skvěle připravené především na čelní nebo boční náraz. Jenže, co když přijde náraz, který bude pod jiným úhlem a do míst, která nejsou v bezpečnostních testech zohledňována? Má posádka vůbec šanci na přežití, i když má takto moderní vůz? Na tyto otázky nedokážeme odpovědět, ale za nás doufáme, že se tohle nikomu dalšímu už nestane...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.