Andrea Zemanová je dvaadvacetiletá česká reprezentantka ve skicrossu. Nám se s ní podařilo před pár dny udělat rozhovor. Jak je na tom tedy tato usměvavá brunetka s řízením a jaký je její vztah k automobilům?
Kdy a kde jste získala své první zkušenosti za volantem?No tak určitě to bylo dřív než v autoškole. Bylo to někde na parkovišti s bráchou a taťkou.
Jaké máte vzpomínky na autoškolu? Jen dobré, byl to pro mě takový rychlokurz. Všechno bylo v pohodě, žádnou bouračku jsem neudělala.
Jaké bylo Vaše první auto?Moje první vlastní auto byla starší Octavia po babičce.
A čím jezdíte v současnosti?Teď jezdím Audi Q3 a nemůžu si na ni stěžovat.
Jak byste zhodnotila sama sebe jako řidiče?No přiznám se, občas nadávám, hlavně v Praze nebo na dálnici, když vidím předjíždět kamion. Vlastně když to tak vezmu tak jsem docela nervák.
Cítíte ke svým autům nějaký vztah, nebo je berete jen jako dopravní prostředky?No určitě auto neberu jako člena rodiny ale vztah k němu mám, snažím se ho nenabourat (smích).
Jaké je vaše vysněné auto?No tak to asi bude Audi R8.
Co od auta vyžadujete?Asi pohodlí. Na to je Q3 super. Je to automat a nedávno se mi to opravdu hodilo, protože mě bolela levá noha a mohla sem řídit jen pravou. Takže kdybych neměla automat, asi bych nemohla vůbec řídit.
Jaký je Váš vztah k rychlé jízdě?No řekla bych, že jsem rychlejší (smích), ale snažím se to hlídat v rámci limitů, aby mi nesebrali papíry.
Jaká byla nejdelší vzdálenost, kterou jste řídila?To bylo na jaře. Jela jsem z Livigna do Špindlu, což bylo nějakých 9 hodin.
Dostala jste někdy pokutu? Jaká byla ta nejvyšší?No to bylo za parkování, už mnohokrát (smích) tady v Praze hlavně. A nejvíce to byly asi čtyři stovky.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.