Andrea Zemanová je dvaadvacetiletá česká reprezentantka ve skicrossu. Nám se s ní podařilo před pár dny udělat rozhovor. Jak je na tom tedy tato usměvavá brunetka s řízením a jaký je její vztah k automobilům?
Kdy a kde jste získala své první zkušenosti za volantem?No tak určitě to bylo dřív než v autoškole. Bylo to někde na parkovišti s bráchou a taťkou.
Jaké máte vzpomínky na autoškolu? Jen dobré, byl to pro mě takový rychlokurz. Všechno bylo v pohodě, žádnou bouračku jsem neudělala.
Jaké bylo Vaše první auto?Moje první vlastní auto byla starší Octavia po babičce.
A čím jezdíte v současnosti?Teď jezdím Audi Q3 a nemůžu si na ni stěžovat.
Jak byste zhodnotila sama sebe jako řidiče?No přiznám se, občas nadávám, hlavně v Praze nebo na dálnici, když vidím předjíždět kamion. Vlastně když to tak vezmu tak jsem docela nervák.
Cítíte ke svým autům nějaký vztah, nebo je berete jen jako dopravní prostředky?No určitě auto neberu jako člena rodiny ale vztah k němu mám, snažím se ho nenabourat (smích).
Jaké je vaše vysněné auto?No tak to asi bude Audi R8.
Co od auta vyžadujete?Asi pohodlí. Na to je Q3 super. Je to automat a nedávno se mi to opravdu hodilo, protože mě bolela levá noha a mohla sem řídit jen pravou. Takže kdybych neměla automat, asi bych nemohla vůbec řídit.
Jaký je Váš vztah k rychlé jízdě?No řekla bych, že jsem rychlejší (smích), ale snažím se to hlídat v rámci limitů, aby mi nesebrali papíry.
Jaká byla nejdelší vzdálenost, kterou jste řídila?To bylo na jaře. Jela jsem z Livigna do Špindlu, což bylo nějakých 9 hodin.
Dostala jste někdy pokutu? Jaká byla ta nejvyšší?No to bylo za parkování, už mnohokrát (smích) tady v Praze hlavně. A nejvíce to byly asi čtyři stovky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.