Andrea Zemanová je dvaadvacetiletá česká reprezentantka ve skicrossu. Nám se s ní podařilo před pár dny udělat rozhovor. Jak je na tom tedy tato usměvavá brunetka s řízením a jaký je její vztah k automobilům?
Kdy a kde jste získala své první zkušenosti za volantem?No tak určitě to bylo dřív než v autoškole. Bylo to někde na parkovišti s bráchou a taťkou.
Jaké máte vzpomínky na autoškolu? Jen dobré, byl to pro mě takový rychlokurz. Všechno bylo v pohodě, žádnou bouračku jsem neudělala.
Jaké bylo Vaše první auto?Moje první vlastní auto byla starší Octavia po babičce.
A čím jezdíte v současnosti?Teď jezdím Audi Q3 a nemůžu si na ni stěžovat.
Jak byste zhodnotila sama sebe jako řidiče?No přiznám se, občas nadávám, hlavně v Praze nebo na dálnici, když vidím předjíždět kamion. Vlastně když to tak vezmu tak jsem docela nervák.
Cítíte ke svým autům nějaký vztah, nebo je berete jen jako dopravní prostředky?No určitě auto neberu jako člena rodiny ale vztah k němu mám, snažím se ho nenabourat (smích).
Jaké je vaše vysněné auto?No tak to asi bude Audi R8.
Co od auta vyžadujete?Asi pohodlí. Na to je Q3 super. Je to automat a nedávno se mi to opravdu hodilo, protože mě bolela levá noha a mohla sem řídit jen pravou. Takže kdybych neměla automat, asi bych nemohla vůbec řídit.
Jaký je Váš vztah k rychlé jízdě?No řekla bych, že jsem rychlejší (smích), ale snažím se to hlídat v rámci limitů, aby mi nesebrali papíry.
Jaká byla nejdelší vzdálenost, kterou jste řídila?To bylo na jaře. Jela jsem z Livigna do Špindlu, což bylo nějakých 9 hodin.
Dostala jste někdy pokutu? Jaká byla ta nejvyšší?No to bylo za parkování, už mnohokrát (smích) tady v Praze hlavně. A nejvíce to byly asi čtyři stovky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?