Andrea Zemanová je dvaadvacetiletá česká reprezentantka ve skicrossu. Nám se s ní podařilo před pár dny udělat rozhovor. Jak je na tom tedy tato usměvavá brunetka s řízením a jaký je její vztah k automobilům?
Kdy a kde jste získala své první zkušenosti za volantem?No tak určitě to bylo dřív než v autoškole. Bylo to někde na parkovišti s bráchou a taťkou.
Jaké máte vzpomínky na autoškolu? Jen dobré, byl to pro mě takový rychlokurz. Všechno bylo v pohodě, žádnou bouračku jsem neudělala.
Jaké bylo Vaše první auto?Moje první vlastní auto byla starší Octavia po babičce.
A čím jezdíte v současnosti?Teď jezdím Audi Q3 a nemůžu si na ni stěžovat.
Jak byste zhodnotila sama sebe jako řidiče?No přiznám se, občas nadávám, hlavně v Praze nebo na dálnici, když vidím předjíždět kamion. Vlastně když to tak vezmu tak jsem docela nervák.
Cítíte ke svým autům nějaký vztah, nebo je berete jen jako dopravní prostředky?No určitě auto neberu jako člena rodiny ale vztah k němu mám, snažím se ho nenabourat (smích).
Jaké je vaše vysněné auto?No tak to asi bude Audi R8.
Co od auta vyžadujete?Asi pohodlí. Na to je Q3 super. Je to automat a nedávno se mi to opravdu hodilo, protože mě bolela levá noha a mohla sem řídit jen pravou. Takže kdybych neměla automat, asi bych nemohla vůbec řídit.
Jaký je Váš vztah k rychlé jízdě?No řekla bych, že jsem rychlejší (smích), ale snažím se to hlídat v rámci limitů, aby mi nesebrali papíry.
Jaká byla nejdelší vzdálenost, kterou jste řídila?To bylo na jaře. Jela jsem z Livigna do Špindlu, což bylo nějakých 9 hodin.
Dostala jste někdy pokutu? Jaká byla ta nejvyšší?No to bylo za parkování, už mnohokrát (smích) tady v Praze hlavně. A nejvíce to byly asi čtyři stovky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.