Rozhovor se skokanem Romanem Koudelkou: S rychlostními limity mám občas problém

Nejlepší český skokan na lyžích současnosti, Roman Koudelka, se svou Audi A4 Avant
Nejlepší český skokan na lyžích současnosti, Roman Koudelka, se svou Audi A4 Avant, foto: Audi
ar3 6. listopadu 2015 18:30 | akt. 7. listopadu 2015 08:03
Sdílej:

Jméno Roman Koudelka pravděpodobně vůbec není třeba představovat. Jedná se o nejlepšího současného skokana na lyžích, který reprezentuje naši zem. Na kontě má opravdu velké množství úspěchů. Nám se ho nedávno podařilo vyzpovídat. Jak to má tedy Roman se vztahem k automobilům a jaká byla jeho nejvyšší pokuta?

Kdy jste získal své první zkušenosti za volantem?Určitě to bylo někdy před autoškolou. Asi klasicky jako většina lidí někde na poli s rodiči.

Jaké máte vzpomínky na autoškolu? Jaký jste byl žák?Řekl bych, že jsem byl dobrý žák. Řízení mě bavilo. Neříkám, že jsem byl talentem nebo, že jsem byl bezchybný, ale nic jsem nenaboural (smích).

Jaké bylo vaše první vlastní auto?Mým prvním autem byla Alfa Romeo 146. Alfy jsem měl rád už od mala, tak to pro mě byla jasná volba.

A čím jezdíte v současnosti?Teď mám Audi A4 Avant a musím říci, že jsem opravdu nadmíru spokojený. V současnosti na cestách trávím opravdu hodně času a jsem rád, když mi auto může nabídnout takové pohodlí na cestách.

Jak byste zhodnotil sám sebe jako řidiče?U mě záleží hodně na náladě. Dokážu být opravdu klidný a ohleduplný. Také ale přiznávám, že dokážu jezdit poměrně agresivně.

Cítíte ke svým autům nějaký vztah, nebo je berete jen jako dopravní prostředky?Ke každému autu jsem si vytvořil vztah, ale nic přehnaného. Věnuji jim ale náležitou péči v servisech a vždy se snažím kupovat jen opravdu kvalitní pohonné hmoty a oleje.

Jaké je vaše vysněné auto?Po pravdě vysněné auto asi nemám. Kdyby jste se mě zeptal před pěti lety, určitě bych řekl nějaké Ferrari nebo Porsche. Dnes se ale už cítím vyzrálejší a dívám se spíše směrem k postavení domu a založení rodiny.

Co od auta vyžadujete?Jak jsem již říkal, hodně cestuji do zahraničí. Od auta tak vyžaduji pohodlí, bezpečnost a spolehlivost.

Jaký je váš vztah k rychlé jízdě?(smích) Abych byl upřímný, mám k rychlosti dost kladný vztah. Dost často se mi tak stává, že se musím ve vesnicích hlídat, abych nepřekračoval rychlostní limity, s nimi mám totiž občas problém.

Jaká byla nejdelší vzdálenost, kterou jste řídil?To bylo zrovna před čtrnácti dny. Jel jsem na trénink do Rakouska na Slovinsko pro nové kombinézy a domů. Na jeden zátah jsem tak ujel asi 1 600 km.

Dostal jste někdy pokutu? Jaká byla ta nejvyšší?(smích) Nejvyšší pokutu jsem dostal jak jinak než za rychlost. Jel jsem vesnicí asi 71 km/h. Měl jsem to za tisícovku a dva body. Teď už mám ale všechny zpátky.

Preferujete manuální nebo automatickou převodovku?Vždycky jsem byl zastáncem toho, že nikdy nechci auto s automatem. Pak jsem ale dostal Avant, který je v automatu a musím říct, že si ho nemůžu vynachválit. Při jízdě ve městě nebo v kolonách se to pohodlí automatu s manuálem vůbec nedá srovnávat.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.