Jméno Roman Koudelka pravděpodobně vůbec není třeba představovat. Jedná se o nejlepšího současného skokana na lyžích, který reprezentuje naši zem. Na kontě má opravdu velké množství úspěchů. Nám se ho nedávno podařilo vyzpovídat. Jak to má tedy Roman se vztahem k automobilům a jaká byla jeho nejvyšší pokuta?
Kdy jste získal své první zkušenosti za volantem?Určitě to bylo někdy před autoškolou. Asi klasicky jako většina lidí někde na poli s rodiči.
Jaké máte vzpomínky na autoškolu? Jaký jste byl žák?Řekl bych, že jsem byl dobrý žák. Řízení mě bavilo. Neříkám, že jsem byl talentem nebo, že jsem byl bezchybný, ale nic jsem nenaboural (smích).
Jaké bylo vaše první vlastní auto?Mým prvním autem byla Alfa Romeo 146. Alfy jsem měl rád už od mala, tak to pro mě byla jasná volba.
A čím jezdíte v současnosti?Teď mám Audi A4 Avant a musím říci, že jsem opravdu nadmíru spokojený. V současnosti na cestách trávím opravdu hodně času a jsem rád, když mi auto může nabídnout takové pohodlí na cestách.
Jak byste zhodnotil sám sebe jako řidiče?U mě záleží hodně na náladě. Dokážu být opravdu klidný a ohleduplný. Také ale přiznávám, že dokážu jezdit poměrně agresivně.
Cítíte ke svým autům nějaký vztah, nebo je berete jen jako dopravní prostředky?Ke každému autu jsem si vytvořil vztah, ale nic přehnaného. Věnuji jim ale náležitou péči v servisech a vždy se snažím kupovat jen opravdu kvalitní pohonné hmoty a oleje.
Jaké je vaše vysněné auto?Po pravdě vysněné auto asi nemám. Kdyby jste se mě zeptal před pěti lety, určitě bych řekl nějaké Ferrari nebo Porsche. Dnes se ale už cítím vyzrálejší a dívám se spíše směrem k postavení domu a založení rodiny.
Co od auta vyžadujete?Jak jsem již říkal, hodně cestuji do zahraničí. Od auta tak vyžaduji pohodlí, bezpečnost a spolehlivost.
Jaký je váš vztah k rychlé jízdě?(smích) Abych byl upřímný, mám k rychlosti dost kladný vztah. Dost často se mi tak stává, že se musím ve vesnicích hlídat, abych nepřekračoval rychlostní limity, s nimi mám totiž občas problém.
Jaká byla nejdelší vzdálenost, kterou jste řídil?To bylo zrovna před čtrnácti dny. Jel jsem na trénink do Rakouska na Slovinsko pro nové kombinézy a domů. Na jeden zátah jsem tak ujel asi 1 600 km.
Dostal jste někdy pokutu? Jaká byla ta nejvyšší?(smích) Nejvyšší pokutu jsem dostal jak jinak než za rychlost. Jel jsem vesnicí asi 71 km/h. Měl jsem to za tisícovku a dva body. Teď už mám ale všechny zpátky.
Preferujete manuální nebo automatickou převodovku?Vždycky jsem byl zastáncem toho, že nikdy nechci auto s automatem. Pak jsem ale dostal Avant, který je v automatu a musím říct, že si ho nemůžu vynachválit. Při jízdě ve městě nebo v kolonách se to pohodlí automatu s manuálem vůbec nedá srovnávat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.