Jméno Roman Koudelka pravděpodobně vůbec není třeba představovat. Jedná se o nejlepšího současného skokana na lyžích, který reprezentuje naši zem. Na kontě má opravdu velké množství úspěchů. Nám se ho nedávno podařilo vyzpovídat. Jak to má tedy Roman se vztahem k automobilům a jaká byla jeho nejvyšší pokuta?
Kdy jste získal své první zkušenosti za volantem?Určitě to bylo někdy před autoškolou. Asi klasicky jako většina lidí někde na poli s rodiči.
Jaké máte vzpomínky na autoškolu? Jaký jste byl žák?Řekl bych, že jsem byl dobrý žák. Řízení mě bavilo. Neříkám, že jsem byl talentem nebo, že jsem byl bezchybný, ale nic jsem nenaboural (smích).
Jaké bylo vaše první vlastní auto?Mým prvním autem byla Alfa Romeo 146. Alfy jsem měl rád už od mala, tak to pro mě byla jasná volba.
A čím jezdíte v současnosti?Teď mám Audi A4 Avant a musím říci, že jsem opravdu nadmíru spokojený. V současnosti na cestách trávím opravdu hodně času a jsem rád, když mi auto může nabídnout takové pohodlí na cestách.
Jak byste zhodnotil sám sebe jako řidiče?U mě záleží hodně na náladě. Dokážu být opravdu klidný a ohleduplný. Také ale přiznávám, že dokážu jezdit poměrně agresivně.
Cítíte ke svým autům nějaký vztah, nebo je berete jen jako dopravní prostředky?Ke každému autu jsem si vytvořil vztah, ale nic přehnaného. Věnuji jim ale náležitou péči v servisech a vždy se snažím kupovat jen opravdu kvalitní pohonné hmoty a oleje.
Jaké je vaše vysněné auto?Po pravdě vysněné auto asi nemám. Kdyby jste se mě zeptal před pěti lety, určitě bych řekl nějaké Ferrari nebo Porsche. Dnes se ale už cítím vyzrálejší a dívám se spíše směrem k postavení domu a založení rodiny.
Co od auta vyžadujete?Jak jsem již říkal, hodně cestuji do zahraničí. Od auta tak vyžaduji pohodlí, bezpečnost a spolehlivost.
Jaký je váš vztah k rychlé jízdě?(smích) Abych byl upřímný, mám k rychlosti dost kladný vztah. Dost často se mi tak stává, že se musím ve vesnicích hlídat, abych nepřekračoval rychlostní limity, s nimi mám totiž občas problém.
Jaká byla nejdelší vzdálenost, kterou jste řídil?To bylo zrovna před čtrnácti dny. Jel jsem na trénink do Rakouska na Slovinsko pro nové kombinézy a domů. Na jeden zátah jsem tak ujel asi 1 600 km.
Dostal jste někdy pokutu? Jaká byla ta nejvyšší?(smích) Nejvyšší pokutu jsem dostal jak jinak než za rychlost. Jel jsem vesnicí asi 71 km/h. Měl jsem to za tisícovku a dva body. Teď už mám ale všechny zpátky.
Preferujete manuální nebo automatickou převodovku?Vždycky jsem byl zastáncem toho, že nikdy nechci auto s automatem. Pak jsem ale dostal Avant, který je v automatu a musím říct, že si ho nemůžu vynachválit. Při jízdě ve městě nebo v kolonách se to pohodlí automatu s manuálem vůbec nedá srovnávat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.