Land Rover bude v příštích několika týdnech žít představením otevřeného Range Roveru Evoque. Rozhodně to ale není první model britské automobilky, který bude postrádat střechu.
První generace „plnohodnotného“ Range Roveru se představila začátkem sedmdesátých let a oproti dnešním zvyklostem měla pouze třídveřovou karosérii. Možná i ta přesvědčila techniky a mechaniky ze Special Vehicle Conversions, aby model ze série Suffix B z roku 1973 koncem osmdesátých let předělali na kabriolet.
Konverze je přitom velice profesionální a „Range“ si při ní zachoval rám předního okna, rámy bočních oken i oblouk uprostřed karosérie, dbající na její dostatečnou tuhost. Stejné jako u originálu zůstalo i uspořádání sedadel, respektive design palubní desky.
Vedle zajímavého vzezření se tento konkrétní kousek může pochlubit i pestrou minulostí. První majitel auto začátkem 90. let prohrál v kartách, druhý jej uložil na dlouho do stodoly a tak až třetí majitel, co jej získal před rokem, se postaral o kompletní renovaci. Ta spolkla 20 000 liber (cca 753 000 korun), ale stála za to.
Auto s 3.5litrovým osmiválcem se při ní dostalo do špičkové a hlavně originální kondice, takže najetých 62 500 mil (100 584 kilometrů) na něm ani není znát. Nyní navíc může říkat pane třeba právě Vám! V rámci akce NEC Classic Motor Show v Birminghamu ve dnech 14. a 15. listopadu bude totiž probíhat aukce, na níž se Range Rover Convertible Suffix B mimo jiné také objeví. Odhadovaná cena je mezi 35 000 - 40 000 librami (cca 1 317 000 - 1 505 000 korun).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.