Losí test je celkem častou a poměrně náročnou zkouškou nových automobilů. Není přitom nezvyklé, že s ní má velké procento modelů docela slušné obtíže.
Jedním z nich je sedan C 350 e, což je plug-in-hybridní verze klasického céčka. Ten totiž dopadl v losím testu stejně špatně jako nová Kia Cee'd, což znamená, že jeho maximální rychlost, ve které zkoušku zvládl, byla 64 km/h.
Největší problém je v hmotnosti plug-in hybridu, který na váze ukáže 1 780 kg. Vinu má i jiné rozložení hmotnosti a špatná kalibrace ESP pro vyšší a jinak rozloženou hmotnost. V rychlosti 66 km/h se vůz chová ještě obstojně, ale nad tento limit je to katastrofa. Až při snížení rychlosti na 64 km/h projde zkouškou bez jediného sraženého kuželu.
K celé věci se vyjádřilo i švédské zastoupení Mercedesu, jenž řeklo, že ostatními podobnými testy prošla plug-in-hybridní třída C s lepšími výsledky a na mokru byla lepší než v daném testu společnosti Teknikens Värld. Testovací vůz byl navíc údajně vrácen s podhuštěnými pneumatikami a na tomto základě označila firma Mercedes test za nekompetentní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.