Slavný italský výrobce si vždy zakládal na exkluzivitě a podle toho přistupuje i ke svým majitelům a veřejnosti. Jenže nedávno se objevila zpráva, která by mohla vše změnit.
Po odchodu šéfa Luca di Montezemola přestalo platit, že roční produkce nesmí výrazně překročit 7 tisíc aut ročně, ovšem s rostoucí chutí a odchodem hlavní "tváře" to teď vypadá, že se z Ferrari stane masovější značka.
Ferrari chce zvýšit svoje příjmy a zisk, jenže navýšení roční výroby zcela jistě nepotěší některé stávající majitele a sběratele. Exkluzivita a jedinečnost totiž byla a stále je hlavním pilířem italského výrobce a pokud se tento fakt změní, už to nebude ono. Za připomenutí stojí, že některá ojetá Ferrari mají dnes vyšší hodnotu, než v době, kdy se oficiálně prodávala.
K celé věci se vyjádřilo i samotné vedení automobilky, které tvrdí, že na vzácnosti jejích aut se toho mnoho nezmění. Zachovány budou vysoké ceny, dlouhé dodací lhůty a i na dále se budou objevovat limitované edice. Otázkou tak je, kolik modelů bude chtít do budoucna Ferrari vyrábět a jak se to projeví na trhu s exkluzivními značkami.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?