Lego udělalo petrolheadům v posledních letech radost hned několikrát. Začalo to uvedením detailní kopie Volkswagenu Brouk a pokračovalo přes obytný VW T1 a klasický Mini Cooper až k letošnímu Ferrari F40. Z kostiček si ale nemusíte skládat pouze zmenšené modely…
Skupinka dvanácti nadšených „Lego stavitelů“ si z 215 158 kostiček postavila funkční obytný přívěs s délkou 3,6 metru a výškou 2,2 metru. Dílko samozřejmě neušlo pozornosti ze strany médií a aktuálně už je zapsané v Guinessově knize rekordů.
Uvnitř najdete funkční dřez s tekoucí vodou, postel, elektřinou poháněné osvětlení, ledničku, kartáček na zuby, posezení i kompletně vybavenou kuchyň. Vše je samozřejmě složeno z malých kostiček. A pokud by Vás zajímalo, jak dlouho stavba takového skvostu zabere, pak vězte, že méně jak dvanáct týdnů!
Kuriózní přívěs je spolu se svou reálnou předlohou do konce dnešního dne vystaven v National Exhibition Centre v Birminghamu, představí se ale také na srazu příznivců Lega BRICK 2015 (29.10 - 1.11.2015) a v londýnském výstavním centru ExCeL (10.12 - 13.12.2015).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.