Lego udělalo petrolheadům v posledních letech radost hned několikrát. Začalo to uvedením detailní kopie Volkswagenu Brouk a pokračovalo přes obytný VW T1 a klasický Mini Cooper až k letošnímu Ferrari F40. Z kostiček si ale nemusíte skládat pouze zmenšené modely…
Skupinka dvanácti nadšených „Lego stavitelů“ si z 215 158 kostiček postavila funkční obytný přívěs s délkou 3,6 metru a výškou 2,2 metru. Dílko samozřejmě neušlo pozornosti ze strany médií a aktuálně už je zapsané v Guinessově knize rekordů.
Uvnitř najdete funkční dřez s tekoucí vodou, postel, elektřinou poháněné osvětlení, ledničku, kartáček na zuby, posezení i kompletně vybavenou kuchyň. Vše je samozřejmě složeno z malých kostiček. A pokud by Vás zajímalo, jak dlouho stavba takového skvostu zabere, pak vězte, že méně jak dvanáct týdnů!
Kuriózní přívěs je spolu se svou reálnou předlohou do konce dnešního dne vystaven v National Exhibition Centre v Birminghamu, představí se ale také na srazu příznivců Lega BRICK 2015 (29.10 - 1.11.2015) a v londýnském výstavním centru ExCeL (10.12 - 13.12.2015).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?