Přes týden bezpečně jezdit s rodinou do školy nebo na nákupy, o víkendu se vyblbnout na okruhu. Sen mnoha řidičů po celém světě. Jedním z aut, které Vám toto přání splní, je Octavia RS. Nesmíte jí ale změnit na dvoumotorové monstrum.
Modrá Octavia začala svůj život v roce 2007 jako běžné „eReSko“ druhé generace. Pak se k ní dostal rumunský nadšenec Bogdan Ghita Silviu a z původního okřídleného šípu nezůstalo skoro nic. Na úpravy karosérie, nová kola, jiný interiér i mírně posílený motor jsme si už u tuningových aut tak nějak zvykli, v tomto případě se ale jenom úprav motoru událo trochu víc.
Především tomu vpředu sekunduje ještě jeden na zadní nápravě, který se nastěhoval místo zadních sedadel. Obě jednotky, přeplňované dvoulitrové čtyřválce, mají vlastní sání i spojku, takže pracují nezávisle na sobě. Octavia RS Bimoto je tedy čtyřkolkou. A s pořádně extrémním výkonem.
Kdysi dávno dosahoval liftback kombinovaných osmi set koní. Pak se ale hodnota zvedla na 1000 a aktuálně už jich je kobylek dokonce 1201! A takový výkon se opravdu nevidí často. Dynamická data česko-rumunského monstra jsou v aktuální specifikaci zahalena tajemstvím, s nejmenším stádem ale zrychlila Octavia na 100 km/h za 2,5 sekundy. Dá se tedy odhadnout, že současná hodnota bude ještě o něco lepší.
Na závěr potom přichází ta nejlepší zpráva - Octavia RS Bimoto je aktuálně na prodej a dokonce za mnohem menší částku, než Bugatti Veyron, které by bylo modrým strojem doslova zesměšněno. Rumunský majitel za ní chce 100 000 euro, tedy asi 2 711 000 korun. Důležité je také zmínit nájezd pouze 3000 kilometrů. Zdá se tedy, že na této investici můžete jedině vydělat…
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.