Dvoumotorová Octavia RS si pohraje i s Veyronem, nyní může být vaše + VIDEO

Dvoumotorová Octavia RS těsně před tím, než zesměšnila Nissan GT-R.
Dvoumotorová Octavia RS těsně před tím, než zesměšnila Nissan GT-R., foto: Google
ar6 11. října 2015 19:08 | akt. 12. října 2015 11:17
Sdílej:

Přes týden bezpečně jezdit s rodinou do školy nebo na nákupy, o víkendu se vyblbnout na okruhu. Sen mnoha řidičů po celém světě. Jedním z aut, které Vám toto přání splní, je Octavia RS. Nesmíte jí ale změnit na dvoumotorové monstrum.

Modrá Octavia začala svůj život v roce 2007 jako běžné „eReSko“ druhé generace. Pak se k ní dostal rumunský nadšenec Bogdan Ghita Silviu a z původního okřídleného šípu nezůstalo skoro nic. Na úpravy karosérie, nová kola, jiný interiér i mírně posílený motor jsme si už u tuningových aut tak nějak zvykli, v tomto případě se ale jenom úprav motoru událo trochu víc.

Především tomu vpředu sekunduje ještě jeden na zadní nápravě, který se nastěhoval místo zadních sedadel. Obě jednotky, přeplňované dvoulitrové čtyřválce, mají vlastní sání i spojku, takže pracují nezávisle na sobě. Octavia RS Bimoto je tedy čtyřkolkou. A s pořádně extrémním výkonem.

Kdysi dávno dosahoval liftback kombinovaných osmi set koní. Pak se ale hodnota zvedla na 1000 a aktuálně už jich je kobylek dokonce 1201! A takový výkon se opravdu nevidí často. Dynamická data česko-rumunského monstra jsou v aktuální specifikaci zahalena tajemstvím, s nejmenším stádem ale zrychlila Octavia na 100 km/h za 2,5 sekundy. Dá se tedy odhadnout, že současná hodnota bude ještě o něco lepší.

Na závěr potom přichází ta nejlepší zpráva - Octavia RS Bimoto je aktuálně na prodej a dokonce za mnohem menší částku, než Bugatti Veyron, které by bylo modrým strojem doslova zesměšněno. Rumunský majitel za ní chce 100 000 euro, tedy asi 2 711 000 korun. Důležité je také zmínit nájezd pouze 3000 kilometrů. Zdá se tedy, že na této investici můžete jedině vydělat…

Témata:
Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.