Přes týden bezpečně jezdit s rodinou do školy nebo na nákupy, o víkendu se vyblbnout na okruhu. Sen mnoha řidičů po celém světě. Jedním z aut, které Vám toto přání splní, je Octavia RS. Nesmíte jí ale změnit na dvoumotorové monstrum.
Modrá Octavia začala svůj život v roce 2007 jako běžné „eReSko“ druhé generace. Pak se k ní dostal rumunský nadšenec Bogdan Ghita Silviu a z původního okřídleného šípu nezůstalo skoro nic. Na úpravy karosérie, nová kola, jiný interiér i mírně posílený motor jsme si už u tuningových aut tak nějak zvykli, v tomto případě se ale jenom úprav motoru událo trochu víc.
Především tomu vpředu sekunduje ještě jeden na zadní nápravě, který se nastěhoval místo zadních sedadel. Obě jednotky, přeplňované dvoulitrové čtyřválce, mají vlastní sání i spojku, takže pracují nezávisle na sobě. Octavia RS Bimoto je tedy čtyřkolkou. A s pořádně extrémním výkonem.
Kdysi dávno dosahoval liftback kombinovaných osmi set koní. Pak se ale hodnota zvedla na 1000 a aktuálně už jich je kobylek dokonce 1201! A takový výkon se opravdu nevidí často. Dynamická data česko-rumunského monstra jsou v aktuální specifikaci zahalena tajemstvím, s nejmenším stádem ale zrychlila Octavia na 100 km/h za 2,5 sekundy. Dá se tedy odhadnout, že současná hodnota bude ještě o něco lepší.
Na závěr potom přichází ta nejlepší zpráva - Octavia RS Bimoto je aktuálně na prodej a dokonce za mnohem menší částku, než Bugatti Veyron, které by bylo modrým strojem doslova zesměšněno. Rumunský majitel za ní chce 100 000 euro, tedy asi 2 711 000 korun. Důležité je také zmínit nájezd pouze 3000 kilometrů. Zdá se tedy, že na této investici můžete jedině vydělat…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.