Vodíková Honda FCV má sériovou podobu, vzhledem dostává pověsti podivína

Honda FCV, finální sériová verze
Honda FCV, finální sériová verze, foto: Honda
ar6 7. října 2015 18:37
Sdílej:

S vodíkovým pohonem koketuje Honda už pěknou řádku let. Její koncept FCV jsme dokonce viděli už v několika podobách, tu bližších, tu vzdálenějších sériové verzi. Ta s definitivní platností míří do Tokia, svým designem se ale do mainstreamu rozhodně nezařadí.

Patrně nejkontroverznějším prvkem je tvar zadních blatníků, které částečně překrývají kola. Samozřejmě se jedná o daň za špičkovou aerodynamiku, přesto je na místě otázka, zda-li tento detail nešlo vyřešit lépe. Přední části dominují full-LED světla s LED diodami denního svícení, jež jsou po vzoru nového Renaultu Talisman protažena až do spodní části nárazníku. Přímo ze světel vychází mohutná stříbrná linka masky chladiče, nad níž se skví výrazné logo automobilky. Patrně nejatraktivnějším prvkem tak zůstává dvoubarevné lakování karosérie.

Kabina s velkým displejem multimediálního systému už je přece jen tradičnějších tvarů. Před řidičem kromě částečně digitálního přístrojové panelu najdeme rovněž head up displej. Až luxusním dojmem působí dvoubarevná palubní deska, zabíhající do výplní dveří, s dřevěnými dekory. O pohonném ústrojí, jehož součásti budou i vysokonapěťové elektromotory, zatím Honda prozradila jen 700kilometrový dojezd.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.