Smrt Paula Walkera zasáhla rozsáhlý svět milovníků série Rychle a zběsile, ale i širokou veřejnost jako blesk z čistého nebe. Jeho šestnáctiletá dcera Meadow Rain Walker nyní žaluje automobilku Porsche ze zavinění smrti jejího otce. Komu dá nakonec soud za pravdu?
Nejen, že Paul Walker často působil ve filmech s automobilovou tématikou. Silná auta byla jeho vášní i mimo kamery. Bohužel se mu tato vášeň stala osudná. Smrt našel při nárazu v rychlosti 93 mil v hodině (150km/h) v oblasti, kde byla povolena maximální rychlost pouhých 45 mil v hodině (72km/h).
Může se zdát, že se jednalo čistě o vinu Walkera. To si ale nemyslí pozůstalé. Manželka Paula Walkera před necelým rokem žalovala stuttgartskou automobilku ze stejného důvodu jako nyní dcera Meadow.
Dle nich a jejich právního zástupce je Porsche Carrera GT automobil, který je natolik nebezpečný, že není uzpůsoben k jízdě na silnici. Dle mnohastránkového odborného posudku, který si pozůstalé nechali zpracovat postrádá Carrera GT základní bezpečnostní prvky, které by mohli nehodě předejít, nebo alespoň dokázali při srážce zachránit Walkerův život.
Podle prohlášení severoamerického zastoupení automobilky Porsche, byl ale na vině především majitel vozidla. Carrera GT totiž jezdila na devět let starých pneumatikách a byla celkově v zanedbaném technickém stavu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.