Navzdory poklesu hodnoty akcií Volkswagenu, potomci Ferdinanda Porscheho věří koncernu a odkoupilo akcie patřící Suzuki. Má to jiný podtext?
Rodiny potomků Ferdinanda Porscheho koupili 1,5% podíl v koncernu, který doposud patři automobilce Suzuki. Ta akcie koupila již v roce 2010, kdy se oznamovalo partnerství mezi německým gigantem a japonským Suzuki.
V dnešních dnech se jedna akcie Volkswagenu prodává zhruba za 100 euro, zatímco ještě před týdnem měla jedna akcie hodnotu asi 130 euro. Přesto potomci slavného konstruktéra věří, že se koncern opět dá do kupy.
Vybízí se i otázka, zda potomci Ferdinanda Porscheho nechtěli stabilizovat hodnotu akcií, a tímto nákupe pobídnou i ostatní investory k nákupu akcií a tím zvýšit jejich hodnotu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.