Audi odtajnilo informace, kolika (a jakých) modelů se čtyřmi kruhy ve znaku se týká aféra DieselGate. Počet prolhaných TDI v jejich autech je astronomický.
Audi se prodávají po celém světě. Synonymem pro tuto značku je slogan „náskok díky technice“ a i pomocí tohoto hesla, šířilo naftové agregáty. Teď jí to trochu dostihlo, kdy koncern Volkswagen přiznal podvádění při měření emisí.
Audi nyní oficiálně odhalilo, kolika aut se to týká. Celkem 2,1 milionu modelů Audi má TDI, které umí obelhat měřící cyklus na měření emisí. Jedná se o 1,45 milionu aut v západní Evropě, z toho 577 tisíc v Německu a 13 tisíc aut ve spojených státech.
Naftové motory plnící Euro 5, tedy ty provinilé agregáty montovalo Audi do modelů A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Zatím se problém týká agregátů 1,6 TDI a 2,0 TDI, 3,0 TDI je ještě ve fázi vyšetřování, přičemž se zatím nic neprokázalo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?