Audi odtajnilo informace, kolika (a jakých) modelů se čtyřmi kruhy ve znaku se týká aféra DieselGate. Počet prolhaných TDI v jejich autech je astronomický.
Audi se prodávají po celém světě. Synonymem pro tuto značku je slogan „náskok díky technice“ a i pomocí tohoto hesla, šířilo naftové agregáty. Teď jí to trochu dostihlo, kdy koncern Volkswagen přiznal podvádění při měření emisí.
Audi nyní oficiálně odhalilo, kolika aut se to týká. Celkem 2,1 milionu modelů Audi má TDI, které umí obelhat měřící cyklus na měření emisí. Jedná se o 1,45 milionu aut v západní Evropě, z toho 577 tisíc v Německu a 13 tisíc aut ve spojených státech.
Naftové motory plnící Euro 5, tedy ty provinilé agregáty montovalo Audi do modelů A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Zatím se problém týká agregátů 1,6 TDI a 2,0 TDI, 3,0 TDI je ještě ve fázi vyšetřování, přičemž se zatím nic neprokázalo.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?