Podvod Volkswagenu nabírá na obrátkách. Kromě zastavení prodeje 2,0 TDI by měl začít šetřit na pokutu.
Volkswagen se nyní dostal do velkých potížích. Přišlo se na to, že podváděl při měření emisí. A tak v USA vyšlo najevo, že motor 2,0 TDI není tak čistý diesel, jak rozhlašoval do světa. Kromě toho, že teď dostal STOPku a dealeři v USA jej nyní neprodávají, přichází další kroky, tedy spíše tresty.
Jedním z trestů je pád hodnoty akcií Volkswagenu. Konkrétně se bavíme o 20% poklesu. To už je vážný problém. Navíc Volkswagen čelí dalšímu trestu. Tím myslíme peněžitou pokutu od amerických úřadů.
Pokuta má činit 37 500 dolarů za každé auto s 2,0 TDI. Vzhledem k tomu, že se jedná téměř o půl milionu vozů, bude pokuta astronomická. Přesné číslo je přibližně 18 miliard dolarů. To je pro vaši představu přibližně ¼ státního rozpočtu České Republiky na rok 2014.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.