Podvod Volkswagenu nabírá na obrátkách. Kromě zastavení prodeje 2,0 TDI by měl začít šetřit na pokutu.
Volkswagen se nyní dostal do velkých potížích. Přišlo se na to, že podváděl při měření emisí. A tak v USA vyšlo najevo, že motor 2,0 TDI není tak čistý diesel, jak rozhlašoval do světa. Kromě toho, že teď dostal STOPku a dealeři v USA jej nyní neprodávají, přichází další kroky, tedy spíše tresty.
Jedním z trestů je pád hodnoty akcií Volkswagenu. Konkrétně se bavíme o 20% poklesu. To už je vážný problém. Navíc Volkswagen čelí dalšímu trestu. Tím myslíme peněžitou pokutu od amerických úřadů.
Pokuta má činit 37 500 dolarů za každé auto s 2,0 TDI. Vzhledem k tomu, že se jedná téměř o půl milionu vozů, bude pokuta astronomická. Přesné číslo je přibližně 18 miliard dolarů. To je pro vaši představu přibližně ¼ státního rozpočtu České Republiky na rok 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.