Podvod Volkswagenu nabírá na obrátkách. Kromě zastavení prodeje 2,0 TDI by měl začít šetřit na pokutu.
Volkswagen se nyní dostal do velkých potížích. Přišlo se na to, že podváděl při měření emisí. A tak v USA vyšlo najevo, že motor 2,0 TDI není tak čistý diesel, jak rozhlašoval do světa. Kromě toho, že teď dostal STOPku a dealeři v USA jej nyní neprodávají, přichází další kroky, tedy spíše tresty.
Jedním z trestů je pád hodnoty akcií Volkswagenu. Konkrétně se bavíme o 20% poklesu. To už je vážný problém. Navíc Volkswagen čelí dalšímu trestu. Tím myslíme peněžitou pokutu od amerických úřadů.
Pokuta má činit 37 500 dolarů za každé auto s 2,0 TDI. Vzhledem k tomu, že se jedná téměř o půl milionu vozů, bude pokuta astronomická. Přesné číslo je přibližně 18 miliard dolarů. To je pro vaši představu přibližně ¼ státního rozpočtu České Republiky na rok 2014.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?