Pražský tunel Blanka dnes zahájil provoz. Po slavnostním otevření na něj před třetí hodinou odpoledne vjela první auta. Tunel výrazně změní pražskou dopravu.
Prodlevy a zdražování a další komplikace ve výstavbě tunelu Blanka proslavil komentář primátorky Adriany Krnáčové, která označila stavitele za "debily". Dnes ale nechyběla u slavnostního přestřižení pásky.
První řidiči vjeli do tunelového komplexu kolem 14:40. Šestikilometrový tunel byl zprovozněn po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Rychlost v rámci zkušebního provozu byla stanovena na 50 km/h.
Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Stavba komplexu začala za bývalého primátora Pavla Béma (ODS) před asi osmi lety a zprovozněna měla být v roce 2011.
Otevření tunelu pro vozidla předcházelo slavnostní přestřižení pásky u vjezdu do Bubenečského tunelu na Letné. Toho se ujali kardinál Dominik Duka, primátorka Adriana Krnáčová (ANO) a náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
První vozy na Letenské pláni začaly vjíždět do tunelu ve směru od Letenského náměstí. O chvíli později se ve výjezdu vedle tramvajové smyčky na Špejcharu objevila první auta, která přijela z Pelc-Tyrolky, prvním byl starý Fiat Panda.
Na otevření tunelu se přišly na Letnou i do Troje podívat desítky lidí, pěších i cyklistů. Ti si zprovoznění tunelu fotografovali i natáčeli na kamery. Řada řidičů, kteří se přijeli na tunel podívat, pak u vjezdu v Troji troubila. Uvnitř pak spousta z nich jela třicítkou a tunel si prohlížela. Několik minut po otevření tunelu se pak lidé rozešli. Provoz na místě byl plynulý a bez problémů.
V souvislosti se zprovozněním tunelu posílila své hlídky městská i státní policie. Policisté a strážníci hlídkují nejen u vjezdů a výjezdů z Blanky, ale v některých přilehlých ulicích.
V minulosti město plánovalo vést tunelem některou z linek pražské MHD. Autobusy MHD však zatím tunelem jezdit nebudou. Zda a kdy vedení města zvažovanou autobusovou linku zavede, není jasné. Zřejmě se tak stane až v průběhu příštího roku.
Jak se promítne zprovoznění tunelu do pražské dopravy, zatím není jasné. Město v tuto chvíli nemá žádný ucelený a oficiálně schválený dokument, který by provoz analyzoval a navrhl úpravy v okolních ulicích.
Stavba tunelu započala před zhruba osmi lety a otevřena měla být již v roce 2011. Stavbu ale zkomplikovaly propady půdy, technické problémy s kabely nebo soudní pře města s dodavateli. Tunel, který se začal budovat za exprimátora Pavla Béma (ODS) vyjde Prahu i s napojením na Strahovský tunel na 43 miliard korun.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).