V roce byl objeven největší kdy nalezený diamant v historii lidstva. Váží více než 600 gramů a nese jméno Cullinan. A přesně takový název si vybral i Rolls Royce pro svůj historicky první vůz segmentu SUV.
Pozici nejluxusnějšího a nejrychlejšího SUV na světě si po letošním autosalonu ve Frnakfurtu drží novinka v portfoliu značky Bentley. Ovšem na pozici nejluxusnějšího SUV na světě si brousí i další britská automobilka. Tou je samozřejmě Rolls Royce.
Sám šéf Rolls Roycu, Torsten Muller, potvrdil v rozhovoru pro britský magazín AutoExpress, že automobilka skutečně pracuje na svém prvním voze segmentu SUV, které ponese název Cullinan. Pokud ale čekáte, že se bude jednat vůz, který se nezalekne terénu budete zklamáni. Muller totiž uvedl, že automobilka rozhodně nemá zájem postavit offroad, ale vůz, který odveze svého majitele z opery do jeho luxusního sídla v Alpách.
Předpokládá se, že Cullinan bude postaven na základě nového BMW X7. Pod kapotou vozu se bude nacházet motor V12 s objemem 6,75l.
Do prodeje by se tento vůz měl dostat v roce 2018 a jeho cena bude začínat na astronomických 250 000 £ (zhruba 9,5 milionu korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.