V roce byl objeven největší kdy nalezený diamant v historii lidstva. Váží více než 600 gramů a nese jméno Cullinan. A přesně takový název si vybral i Rolls Royce pro svůj historicky první vůz segmentu SUV.
Pozici nejluxusnějšího a nejrychlejšího SUV na světě si po letošním autosalonu ve Frnakfurtu drží novinka v portfoliu značky Bentley. Ovšem na pozici nejluxusnějšího SUV na světě si brousí i další britská automobilka. Tou je samozřejmě Rolls Royce.
Sám šéf Rolls Roycu, Torsten Muller, potvrdil v rozhovoru pro britský magazín AutoExpress, že automobilka skutečně pracuje na svém prvním voze segmentu SUV, které ponese název Cullinan. Pokud ale čekáte, že se bude jednat vůz, který se nezalekne terénu budete zklamáni. Muller totiž uvedl, že automobilka rozhodně nemá zájem postavit offroad, ale vůz, který odveze svého majitele z opery do jeho luxusního sídla v Alpách.
Předpokládá se, že Cullinan bude postaven na základě nového BMW X7. Pod kapotou vozu se bude nacházet motor V12 s objemem 6,75l.
Do prodeje by se tento vůz měl dostat v roce 2018 a jeho cena bude začínat na astronomických 250 000 £ (zhruba 9,5 milionu korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.