Design Passatu šesté generace nese zřetelné rysy nového stylistického směru automobilky Volkswagen, zasvěcenější pozorovatel si všimne prvků, jejichž účinek si designeři zkoušeli již na studiích Concept R a Concept C. Záď vozu je zakončena efektním integrovaným spojlerem na hraně víka zavazadlového prostoru a které vévodí koncová světla tvořená LED diodami. Zajímavě působí tvar koncových světel, který je zrcadlovým obrazem tvaru hlavních světlometů.
Rozvor novinky činí 2,71 m, což j o 6 mm více než u současného modelu, do délky pak nový Passat narostl na 4,77 m (+ 62 mm), do šířky na 1,82 m (+ 74 mm) a do výšky 1,47 m (+ 10 mm). Zavazadlový prostor má maximální objem 565 l (+ 90 l). Rozměry se téměř srovnal se Škodou Superb.
Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 57 procent v porovnání se současným modelem.
Velké změny nastávají také pod kapotou nového Passatu - s výjimkou základního motoru 1,6 l o výkonu 75 kW/102 k jsou všechny zážehové agregáty zcela nové. Škála čtyřválcových zážehových s přímým vstřikováním benzinu FSI zahrnuje pohonné jednotky o výkonech 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 147 kW/200 k. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2005 završí nabídku zážehových motorů výkonný šestiválec 3.2 V6 FSI/184 kW (250 k).
Nové jsou také všechny tři vznětové motory TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Jde o motory o výkonech 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Nejvýkonnější agregát TDI dostal sofistikované piezoelektrické vstřikovací jednotky a za svůj mimořádně klidný chod vděčí dvojici vyvažovacích hřídelí.
Zážehové motory o výkonech 85 kW, 110 kW a 147 kW mohou být propojené s šestistupňovou automatickou převodovkou, dvojice silnějších turbodieselů TDI zase s inovativní dvouspojkovou převodovkou DSG. Časem se v nabídce objeví i modely s pohonem všech kol 4Motion.
Jízdní vlastnosti, staví na nové čtyřprvkové zadní nápravě a propracovaných závěsech McPherson vpředu. V novince našla uplatnění řada technologií doposud běžných pouze v nejvyšší třídě, například sériově montovaná elektronická parkovací brzda, která se ovládá malým tlačítkem, originální systém ovládání dveřních zámků bez použití klíčků a spouštění motoru tlačítkem v palubní desce, "inteligentní" tempomat, který samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, technologie Bluetooth, bezdrátově propojující mobilní telefon se systémy vozu, dvouzónová bezprůvanová klimatizace, palubní zdroj napětí 230 V nebo bi-xenonové adaptivní světlomety natáčející se spolu s řízením do zatáček.
Na českém trhu se nový Passat objeví v průběhu dubna 2005.
Foto: VW
Zdroj: Volkswagen ČR