Volkswagen Passat 2005

Radek Musil, 16. prosince 2004, 09:40 Google+

Oficiální premiéru si nový Passat (v pořadí již 6. generace) odbude v únoru příštího roku. Od března bude tento hit střední třídy postupně uváděn na trhy jednotlivých evropských zemí. První snímky automobilka právě v těchto dnech uvolnila ke zveřejnění.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Passat

Passat | foto: Volkswagen

Sdílejte článek


Design Passatu šesté generace nese zřetelné rysy nového stylistického směru automobilky Volkswagen, zasvěcenější pozorovatel si všimne prvků, jejichž účinek si designeři zkoušeli již na studiích Concept R a Concept C. Záď vozu je zakončena efektním integrovaným spojlerem na hraně víka zavazadlového prostoru a které vévodí koncová světla tvořená LED diodami. Zajímavě působí tvar koncových světel, který je zrcadlovým obrazem tvaru hlavních světlometů.

Rozvor novinky činí 2,71 m, což j o 6 mm více než u současného modelu, do délky pak nový Passat narostl na 4,77 m (+ 62 mm), do šířky na 1,82 m (+ 74 mm) a do výšky 1,47 m (+ 10 mm). Zavazadlový prostor má maximální objem 565 l (+ 90 l). Rozměry se téměř srovnal se Škodou Superb.
Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 57 procent v porovnání se současným modelem.

Velké změny nastávají také pod kapotou nového Passatu - s výjimkou základního motoru 1,6 l o výkonu 75 kW/102 k jsou všechny zážehové agregáty zcela nové. Škála čtyřválcových zážehových s přímým vstřikováním benzinu FSI zahrnuje pohonné jednotky o výkonech 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 147 kW/200 k. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2005 završí nabídku zážehových motorů výkonný šestiválec 3.2 V6 FSI/184 kW (250 k).

Nové jsou také všechny tři vznětové motory TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Jde o motory o výkonech 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Nejvýkonnější agregát TDI dostal sofistikované piezoelektrické vstřikovací jednotky a za svůj mimořádně klidný chod vděčí dvojici vyvažovacích hřídelí.

Zážehové motory o výkonech 85 kW, 110 kW a 147 kW mohou být propojené s šestistupňovou automatickou převodovkou, dvojice silnějších turbodieselů TDI zase s inovativní dvouspojkovou převodovkou DSG. Časem se v nabídce objeví i modely s pohonem všech kol 4Motion.

Jízdní vlastnosti, staví na nové čtyřprvkové zadní nápravě a propracovaných závěsech McPherson vpředu. V novince našla uplatnění řada technologií doposud běžných pouze v nejvyšší třídě, například sériově montovaná elektronická parkovací brzda, která se ovládá malým tlačítkem, originální systém ovládání dveřních zámků bez použití klíčků a spouštění motoru tlačítkem v palubní desce, "inteligentní" tempomat, který samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, technologie Bluetooth, bezdrátově propojující mobilní telefon se systémy vozu, dvouzónová bezprůvanová klimatizace, palubní zdroj napětí 230 V nebo bi-xenonové adaptivní světlomety natáčející se spolu s řízením do zatáček.

Na českém trhu se nový Passat objeví v průběhu dubna 2005.

Foto: VW
Zdroj: Volkswagen ČR
Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Passat 2005

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Transit

Nové modely Fordu Transit rozšiřují nabídku.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud