Výkon přes tisíc koní a karoserie, která více než silniční vůz připomíná speciál ze závodní série LMP. Tak přesně to jsou přednosti nového britského supersportu Ultima Evolution.
Při prvním pohledu na vůz Ultima Evolution vás jistě ihned napadne, že toto prostě nemůže být silniční vůz. Evolution se totiž skutečně tváří jako speciál pro vytrvalostní závodění. Tento názor člověk nezmění ani při pohledu do interiéru. Tam totiž nalezneme pouze dvojici závodních sedaček, závodní volant a několik budíků. I přesto má ale vůz silniční homologaci a může tak jezdit po jakékoli silnici.
V útrobách tohoto britského supersportu pracuje motor V8 pocházející ze současné generace Corvety. Ten má až 15 možných výkonnostních režimů. Při nejslabším režimu vůz nabízí výkon 354 koní. V nejsilnější módu ale nabídne neuvěřitelných 1 020 koňských sil.
Na následujícím videu si tak můžete prohlédnout tuto krásku s maximální rychlostí 386 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.