Mazda v Detroitu odhalí koncept MX-Crossport

Radek Musil, 15. prosince 2004, 09:01 Google+

Mazda MX-Crossport naznačuje budoucí možný směr vývoje designu vozů Mazda a bude mít svou premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MX-Crossport

MX-Crossport | foto: Mazda Europe

Sdílejte článek

Koncepce modelu MX-Crossport představuje nový směr značky Mazda, který je orientován na rozšíření modelové řady. Jedná se o vůz zasahující do více kategorií – je kombinací výkonného sportovního vozu a praktičtějšího vozu kategorie SUV.

Koncept Mazda MX-Crossport byla navržena především dle požadavků severoamerického trhu, nicméně i v Evropě by si jistě našla řadu příznivců. Mazda tímto modelem zamýšlí vstoupit do nového segmentu, ve kterém by se o přízeň zákazníků utkala se zdatnými, na trhu zavedenými soupeři, jako Nissan Murano, BMW X5, VW Touareg, Volvo XC 90 a další.

Na délku měří MX-Crossport 4,63 m a je ve srovnání s konkurenty spíše menší a kompaktnější.
Šířka dosahuje 1,93m, má krátký přední i zadním převis a relativně dlouhý rozvor. Pneumatiky jsou naopak velkých rozměrů – dvacetipalcové 275/45. Zvýraznění dlouhého rozvoru a mohutných kol napomáhá podtrhnout sportovní a stabilní vzhled tohoto konceptu.

Při pohledu na příď patří mezi klíčové prvky designu typické plovoucí linie, které běží dolů od předních sloupků a s mírným vyklenutím probíhají podél přední kapoty až k mřížce přední masky. Tyto výrazné linie elegantně kontrastují s velmi nápadnými předními blatníky. Široký a nízký otvor přední masky je navíc typickým, Mazdou používaným znakem a lze se s ní setkat u vozů Mazda RX-8 i u nedávno představené vysoce výkonné verze Mazdy6 MPS.

Významným dynamickým znakem jsou u tohoto konceptu boční okna která přecházejí až na zadní blatníky a jsou klíčovými prvky designu, které podtrhují celkovou sportovní image tohoto konceptu.

Mohutné zadní blatníky doplňují agresivní pěti-paprskové disky kol, jež vycházejí z designu použitého poprvé již před deseti lety u modelu RX-01 (předchůdce dnešní RX-8).

Při přímém pohledu na záď vozu jsou nejnápadnějšími prvky designu kompaktní, zužující se kabina a kruhový tvar koncových svítilen. Společným znakem s ostatními sportovními vozy Mazda je také tvar sníženého zadního nárazníku s integrovanými koncovkami výfuku.

Zajímavostí je, že téměř celá střecha MX-Crossport je tvořena sklem, které interiéru dodává dojem otevřeného a vzdušného prostoru. Tuto mohutnou skleněnou střechu s proměnlivým zamlžením lze měnit od čiré až po průsvitně mléčnou.

Systém trojice displejů nabízí zajímavé funkce, například monitorování mrtvých bodů, signalizace při parkování, satelitní navigační systém a informace pro případ nouze. Tento systém navíc obsahuje hlavní ovládací prvky audio-systému a klimatizace a lze jej využívat pro odesílání a příjem e-mailů a připojení k internetu.

Společnost Mazda sice dosud oficiálně nepotvrdila výrobu modelu vycházejícího z konceptu MX-Crossport, nicméně prohlásila, že hodlá rozšířit svou řadu výrobků nové generace na trhu v Severní Americe i mimo něj.

Foto: Mazda Europe
Zdroj: Tisková zpráva Mazda
Vytisknout

Diskuze: Mazda v Detroitu odhalí koncept MX-Crossport

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

M6

BMW M6 - Desetiválcová raketa na startu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud