Mazda v Detroitu odhalí koncept MX-Crossport

Radek Musil, 15. prosince 2004, 09:01 Google+

Mazda MX-Crossport naznačuje budoucí možný směr vývoje designu vozů Mazda a bude mít svou premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MX-Crossport

MX-Crossport | foto: Mazda Europe

Sdílejte článek

Koncepce modelu MX-Crossport představuje nový směr značky Mazda, který je orientován na rozšíření modelové řady. Jedná se o vůz zasahující do více kategorií – je kombinací výkonného sportovního vozu a praktičtějšího vozu kategorie SUV.

Koncept Mazda MX-Crossport byla navržena především dle požadavků severoamerického trhu, nicméně i v Evropě by si jistě našla řadu příznivců. Mazda tímto modelem zamýšlí vstoupit do nového segmentu, ve kterém by se o přízeň zákazníků utkala se zdatnými, na trhu zavedenými soupeři, jako Nissan Murano, BMW X5, VW Touareg, Volvo XC 90 a další.

Na délku měří MX-Crossport 4,63 m a je ve srovnání s konkurenty spíše menší a kompaktnější.
Šířka dosahuje 1,93m, má krátký přední i zadním převis a relativně dlouhý rozvor. Pneumatiky jsou naopak velkých rozměrů – dvacetipalcové 275/45. Zvýraznění dlouhého rozvoru a mohutných kol napomáhá podtrhnout sportovní a stabilní vzhled tohoto konceptu.

Při pohledu na příď patří mezi klíčové prvky designu typické plovoucí linie, které běží dolů od předních sloupků a s mírným vyklenutím probíhají podél přední kapoty až k mřížce přední masky. Tyto výrazné linie elegantně kontrastují s velmi nápadnými předními blatníky. Široký a nízký otvor přední masky je navíc typickým, Mazdou používaným znakem a lze se s ní setkat u vozů Mazda RX-8 i u nedávno představené vysoce výkonné verze Mazdy6 MPS.

Významným dynamickým znakem jsou u tohoto konceptu boční okna která přecházejí až na zadní blatníky a jsou klíčovými prvky designu, které podtrhují celkovou sportovní image tohoto konceptu.

Mohutné zadní blatníky doplňují agresivní pěti-paprskové disky kol, jež vycházejí z designu použitého poprvé již před deseti lety u modelu RX-01 (předchůdce dnešní RX-8).

Při přímém pohledu na záď vozu jsou nejnápadnějšími prvky designu kompaktní, zužující se kabina a kruhový tvar koncových svítilen. Společným znakem s ostatními sportovními vozy Mazda je také tvar sníženého zadního nárazníku s integrovanými koncovkami výfuku.

Zajímavostí je, že téměř celá střecha MX-Crossport je tvořena sklem, které interiéru dodává dojem otevřeného a vzdušného prostoru. Tuto mohutnou skleněnou střechu s proměnlivým zamlžením lze měnit od čiré až po průsvitně mléčnou.

Systém trojice displejů nabízí zajímavé funkce, například monitorování mrtvých bodů, signalizace při parkování, satelitní navigační systém a informace pro případ nouze. Tento systém navíc obsahuje hlavní ovládací prvky audio-systému a klimatizace a lze jej využívat pro odesílání a příjem e-mailů a připojení k internetu.

Společnost Mazda sice dosud oficiálně nepotvrdila výrobu modelu vycházejícího z konceptu MX-Crossport, nicméně prohlásila, že hodlá rozšířit svou řadu výrobků nové generace na trhu v Severní Americe i mimo něj.

Foto: Mazda Europe
Zdroj: Tisková zpráva Mazda
Vytisknout

Diskuze: Mazda v Detroitu odhalí koncept MX-Crossport

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

M6

BMW M6 - Desetiválcová raketa na startu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud