Koncepce modelu MX-Crossport představuje nový směr značky Mazda, který je orientován na rozšíření modelové řady. Jedná se o vůz zasahující do více kategorií – je kombinací výkonného sportovního vozu a praktičtějšího vozu kategorie SUV.
Koncept Mazda MX-Crossport byla navržena především dle požadavků severoamerického trhu, nicméně i v Evropě by si jistě našla řadu příznivců. Mazda tímto modelem zamýšlí vstoupit do nového segmentu, ve kterém by se o přízeň zákazníků utkala se zdatnými, na trhu zavedenými soupeři, jako Nissan Murano, BMW X5, VW Touareg, Volvo XC 90 a další.
Na délku měří MX-Crossport 4,63 m a je ve srovnání s konkurenty spíše menší a kompaktnější.
Šířka dosahuje 1,93m, má krátký přední i zadním převis a relativně dlouhý rozvor. Pneumatiky jsou naopak velkých rozměrů – dvacetipalcové 275/45. Zvýraznění dlouhého rozvoru a mohutných kol napomáhá podtrhnout sportovní a stabilní vzhled tohoto konceptu.
Při pohledu na příď patří mezi klíčové prvky designu typické plovoucí linie, které běží dolů od předních sloupků a s mírným vyklenutím probíhají podél přední kapoty až k mřížce přední masky. Tyto výrazné linie elegantně kontrastují s velmi nápadnými předními blatníky. Široký a nízký otvor přední masky je navíc typickým, Mazdou používaným znakem a lze se s ní setkat u vozů Mazda RX-8 i u nedávno představené vysoce výkonné verze Mazdy6 MPS.
Významným dynamickým znakem jsou u tohoto konceptu boční okna která přecházejí až na zadní blatníky a jsou klíčovými prvky designu, které podtrhují celkovou sportovní image tohoto konceptu.
Mohutné zadní blatníky doplňují agresivní pěti-paprskové disky kol, jež vycházejí z designu použitého poprvé již před deseti lety u modelu RX-01 (předchůdce dnešní RX-8).
Při přímém pohledu na záď vozu jsou nejnápadnějšími prvky designu kompaktní, zužující se kabina a kruhový tvar koncových svítilen. Společným znakem s ostatními sportovními vozy Mazda je také tvar sníženého zadního nárazníku s integrovanými koncovkami výfuku.
Zajímavostí je, že téměř celá střecha MX-Crossport je tvořena sklem, které interiéru dodává dojem otevřeného a vzdušného prostoru. Tuto mohutnou skleněnou střechu s proměnlivým zamlžením lze měnit od čiré až po průsvitně mléčnou.
Systém trojice displejů nabízí zajímavé funkce, například monitorování mrtvých bodů, signalizace při parkování, satelitní navigační systém a informace pro případ nouze. Tento systém navíc obsahuje hlavní ovládací prvky audio-systému a klimatizace a lze jej využívat pro odesílání a příjem e-mailů a připojení k internetu.
Společnost Mazda sice dosud oficiálně nepotvrdila výrobu modelu vycházejícího z konceptu MX-Crossport, nicméně prohlásila, že hodlá rozšířit svou řadu výrobků nové generace na trhu v Severní Americe i mimo něj.
Foto: Mazda Europe
Zdroj: Tisková zpráva Mazda