Tyto motory obohatí v roce 2006 vozy z kategorie malé a střední třídy u značek Peugeot a Citroën a také budoucí modely MINI. Roční produkce by měla časem dosahovat okolo 1 milionu kusů těchto agregátů.
V průběhu tzv." technologického dne", který se uskutečnil v Mnichově, ve vývojovém centru BMW Group, představitelé obou partnerských skupin představili odborné veřejnosti technické detaily, následujících dvou typů motorů:
• nepřeplňovaný motor, vybavený rozvody s proměnlivou geometrií, o obsahu 1,6l a výkonu 85 kW/115 k
• motor s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbokompresorem, o obsahu 1,6l a výkonu 105 kW/143 k
Výše uvedené motory tvoří první základ skupiny motorů, která se časem doplní o motory s výkonem začínajícím na 55 kW/75 k a končícím na hodnotě 125 kW/170 k.
Každý z partnerů přinesl své know-how, které se odrazilo v mnohých technických řešeních, jež budou v nových motorech využity. Jedná se např. o:
• rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů
• olejové čerpadlo s řízeným výtlakem
• pohon příslušenství jednoduchým řemenem
• hlava válců odlévaná metodou "ztracené formy"
Kromě jiného došlo také na mnohé inovace, jako např.:
• přímé vstřikování paliva pro optimalizaci výkonu
• turbokompresor Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního pohodlí
• odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a emisí
V rámci této spolupráce, BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën chtějí dokázat, že benzinové motory mají stále významný technologický potenciál, který může přinášet úspory spotřeby paliva a snížení emisí CO2, a to vše při zlepšení výkonových parametrů a jízdního pohodlí.
Foto: Peugeot