Prémiový hatchback Infiniti Q30 se vrací na scénu na dvou oficiálních snímcích. Ty poskytují první letmý pohled na přehledně zpracovaného interiéru.
Svým bystrým okem si okamžitě všimnete, že mnohé z tlačítek si vůz vypůjčil od Mercedesu-Benz třídy A, na kterém bude Infiniti Q30 založeno. To samé čeká crossover QX30, který bude v podstatě kopií Mercedesu GLA. Infiniti samo říká, že v kabině vypracovali premiovou moderní atmosféru, zapomoci pečlivě vybraných materiálů, včetně jedinečného semiše z Itálie.
Podrobnosti týkající se pohonných jednotek zatím nebyly prozrazeny, ovšem zákulisní informace informují o 2,0-litrovém turbo motoru. Spolu s ním přijdou další dvě naftové jednotky o objemu1,5- a 2,2-litru, které si značka vypůjčila od... Mercedesu.
Světová premiéra je nastavena na 15. září na frankfurtském autosalonu a výroba modelu bude probíhat v továrně Nissan v Sunderlandu ve Velké Británii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.