Nadcházející motocyklový závod v Brně má i temnou stránku. Policie bude lovit jak o život. Ve jménu bezpečnosti. Je to k něčemu?
Policie vnímá, že závod motocyklů zákonitě přiláká do moravské metropole fanoušky a to zejména ty na jednostopých strojích. Motorkáři budou dle policie pod drobnohledem. Krom D1 plné lovců v neoznačených Superbech a Passatech, budou „hlídat“ bezpečnosti i strážníci na motorkách či v „pomalovaných“ autech.
Kromě D1 se prý zaměří na vytipované úseky silnic první a druhé třídy. Předpokládáme úseky, kde se jim bude dobře měřit a zastavovat, takže přehledné rovinky. Snad se ale mýlíme. Jenže, to je skutečně jen naše přání.
Připomeňme si prosím letošní Velikonoce. Policie udělala div ne mobilizaci. V maximálním počtu vyrazili na silnice, ulice měst a dálnice. Výsledek? Dvakrát více mrtvých, než v roce 2013. Ptáme se tedy, k čemu jsou Passaty a práce policie, když ve svém největším snažení, nezabrání smrtelným nehodám a neudělá silnice bezpečnější, spíše naopak.
Doufáme, že brněnský závod nebude zapsán černým písmem do kronik jako víkend, kdy umírali motorkáři a ostatní účastníci silničního provozu za zvýšeného dohledu policie.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.