Nadcházející motocyklový závod v Brně má i temnou stránku. Policie bude lovit jak o život. Ve jménu bezpečnosti. Je to k něčemu?
Policie vnímá, že závod motocyklů zákonitě přiláká do moravské metropole fanoušky a to zejména ty na jednostopých strojích. Motorkáři budou dle policie pod drobnohledem. Krom D1 plné lovců v neoznačených Superbech a Passatech, budou „hlídat“ bezpečnosti i strážníci na motorkách či v „pomalovaných“ autech.
Kromě D1 se prý zaměří na vytipované úseky silnic první a druhé třídy. Předpokládáme úseky, kde se jim bude dobře měřit a zastavovat, takže přehledné rovinky. Snad se ale mýlíme. Jenže, to je skutečně jen naše přání.
Připomeňme si prosím letošní Velikonoce. Policie udělala div ne mobilizaci. V maximálním počtu vyrazili na silnice, ulice měst a dálnice. Výsledek? Dvakrát více mrtvých, než v roce 2013. Ptáme se tedy, k čemu jsou Passaty a práce policie, když ve svém největším snažení, nezabrání smrtelným nehodám a neudělá silnice bezpečnější, spíše naopak.
Doufáme, že brněnský závod nebude zapsán černým písmem do kronik jako víkend, kdy umírali motorkáři a ostatní účastníci silničního provozu za zvýšeného dohledu policie.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?