Představte si, že zaparkujete na ulici svého plechového mazlíka, vrátíte se za pár dní a najdete plastové díly karoserie rozteklé slunečním žárem. Kroutíte hlavou? Podívejte se, že na jihu Evropy to možné je.
Auto zaparkované u pláže vyfotila britská rodina, která si v italském Carloe nedaleko oblíbené letoviska Bibione vychutnávala svou dvoutýdenní dovolenou. Renault Megane podle nich stál na stejném místě několik dní a rozpálené slunce pokroutilo prakticky veškeré plastové díly pravé strany auta. Ochranná boční lišta na dveřích, kryt B sloupku, zadní svítilny a dokonce i nárazník jsou viditelně nenávratně poškozeny a přední blatník nebo zpětné zrcátko už také nejsou v optimální kondici.
Spíše než o přímém působení slunce se ale spekuluje o soustředěných paprscích odrazem od skleněných budov v okolí. Tedy podobně, jako se to stalo vloni osudné Jaguru XJ v blízkosti londýnské administrativní budovy přezdívané Walkie Talkie.
I když událost majitele renaultu rozhodně nepotěší, autor fotografií neopomněl s příslovečnou britsko-francouzskou nevraživostí poznamenat: „Myslím, že ponaučení je jasné - nevěřit francouzským autům“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.