Kola za cenu zbrusu nové Octavie RS 230? Proč ne pokud jsou z karbonu…
První masově vyráběná kola z uhlíkových vláken stojí to co nová Škoda Octavia RS 230, tedy zhruba 730 tisíc korun. Že je to příliš? To asi ano, ale připomeňme si to nejdůležitější.Tedy, jedno kolo z uhlíkových vláken je o téměř 7 kilogramů lehčí, než rozměrově stejné z klasické hliníkové slitiny. Tím pádem se výrazně snižují neodpružené hmoty. To se rozhodně projeví na jízdních vlastnostech.Druhá důležitá vlastnost je vzhled, respektive skutečnost, že jsou z karbonu, nikoliv jen „polepená karbonovou fólií“. To se rozhodně cení. Zda až ke 730 tisícům korun, tím si rozhodně nejsme jistí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?