Kola za cenu zbrusu nové Octavie RS 230? Proč ne pokud jsou z karbonu…
První masově vyráběná kola z uhlíkových vláken stojí to co nová Škoda Octavia RS 230, tedy zhruba 730 tisíc korun. Že je to příliš? To asi ano, ale připomeňme si to nejdůležitější.Tedy, jedno kolo z uhlíkových vláken je o téměř 7 kilogramů lehčí, než rozměrově stejné z klasické hliníkové slitiny. Tím pádem se výrazně snižují neodpružené hmoty. To se rozhodně projeví na jízdních vlastnostech.Druhá důležitá vlastnost je vzhled, respektive skutečnost, že jsou z karbonu, nikoliv jen „polepená karbonovou fólií“. To se rozhodně cení. Zda až ke 730 tisícům korun, tím si rozhodně nejsme jistí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.