Kola za cenu zbrusu nové Octavie RS 230? Proč ne pokud jsou z karbonu…
První masově vyráběná kola z uhlíkových vláken stojí to co nová Škoda Octavia RS 230, tedy zhruba 730 tisíc korun. Že je to příliš? To asi ano, ale připomeňme si to nejdůležitější.Tedy, jedno kolo z uhlíkových vláken je o téměř 7 kilogramů lehčí, než rozměrově stejné z klasické hliníkové slitiny. Tím pádem se výrazně snižují neodpružené hmoty. To se rozhodně projeví na jízdních vlastnostech.Druhá důležitá vlastnost je vzhled, respektive skutečnost, že jsou z karbonu, nikoliv jen „polepená karbonovou fólií“. To se rozhodně cení. Zda až ke 730 tisícům korun, tím si rozhodně nejsme jistí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?