Testování Hondy CBR600RR v Estorilu

ar1, 5. prosince 2004, 10:53 Google+

O posledním listopadovém víkendu byl mocným burácením motorů opět probuzen k životu jeden z nejtěžších závodních okruhů hostících mistrovství světa motocyklů třídy GP.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CBR600RR

CBR600RR | foto: Honda ČR

Sdílejte článek

Trať v portugalském Estorilu kombinující dlouhou rovinku, rychlé i ostré zatáčky a extrémní šikanu, byla pro svou různorodost a náročnost vybrána pro testování žhavé novinky Hondy CBR600RR.

Při raním příjezdu na okruh bylo již všechno dokonale připraveno. Nespočet mechaniků od Hondy, zástupci HRC týmu a především 15 zahřátých, do řady vyrovnaných strojů obutých na nových pneumatikách Bridgestone. Nejvýznamnější osobností byl bezesporu přítomný Karl Muggeridge, který se stejným strojem vybojoval pro Hondu titul mistra světa ve třídě supersport. Po té co přítomným novinářům popsal záludnosti zdejšího okruhu vydal se včele početné skupiny na trať.

Zahřívání pneumatik a seznamování se s ideální stopou netrvalo dlouho a testování mohlo začít naplno. Průjezdy táhlých zatáček v rychlosti přes 170 km/h s tavícím se sliderem nekompromisně přitlačeným k portugalskému asfaltu, následující sprint na 986 m dlouhé rovince rychlostí 2x převyšující „maximálku“ na českých dálnicích a zákeřná infarktová šikana, dokonale prověřují špičkové vlastnosti sériových šestistovek. Skupina nejzkušenějších novinářů se kolo na kolo drží Karla Muggeridge jedoucího na stejném sériovém motocyklu a zažívá tak pocity jeho soupeřů, kteří ho i přes maximální nasazení ne a ne zdolat.

Při zastávce v boxech konečně přichází příležitost k hodnocení prvních jízdních dojmů. Snížená hmotnost o 6 kg se výrazně projevuje na celkově lehké ovladatelnosti stroje a rychlý průjezd po sobě následujících zatáček se tak stává zábavnou hrou. Při výjezdu na cílovou rovinku budete o něco rychlejší díky zvýšenému kroutícímu momentu v celém spektru otáček a následné návštěvě kačírku v zatáčce blížící se rychlostí blesku zabráníte díky novým radiálně uchyceným brzdám. Ty jsou nyní o poznání účinnější a lépe dávkovatelné.

I přes standardní nastavení podvozku zvládá CBR nejtěžší nástrahy přímořského okruhu dokonale, nová přední vidlice typu Up-side down s nižší neodpruženou hmotou zajišťuje perfektní vedení předního kola, v maximálním náklonu dokonale drží stopu a umí si bez náznaku napřímení přibrzdit.

Díky změnám oproti modelu loňskému je výrazně lehčí a ovladatelnější a tím i zábavnější pro každodenní ježdění. Zároveň získala agresivnější design a další dávku závodních genů. Se svým jezdcem je tak připravena kdykoliv stejně jako s Karlem Muggeridgem pokořit konkurenci třeba i na závodním okruhu.

Text: Petr Kříbala - Honda
Foto: Honda ČR

Vytisknout

Diskuze: Testování Hondy CBR600RR v Estorilu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

CBR1000RR Fireblade Repsol Replica

Honda CBR1000RR Fireblade Repsol Replica

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud