Když chce automobilka zavést do výroby vůz, který zcela vystupuje z jejího současného portfolia je často nutné postavit zcela novou továrnu. To je případ i Aston Martinu. Ten stále zvažuje vhodné místo pro výrobu nového DBX.
Jak všichni víme, nejvíce rostoucími segmenty všech automobilových trhů jsou crossovery a SUV. Toho si jsou vědomy i automobilky zaměřené na movitější zákazníky. Téměř každý výrobce luxusních vozů tak již pilně připravuje své přepychové SUV.
V květnu letošního roku jsme vám přinesli informaci o tom, že britská automobilka, Aston Martin, potvrdila zprávu o tom, že své první SUV s označení DBX by ráda dostala na silnice do roku 2020. Ale ke stavbě nového modelu, ve větší sérii, je také zapotřebí zcela nová továrna.
Britská zpravodajská stanice BBC nyní přichází s informací, že Aston Martin již možná nalezl místo, pro stavbu nového DBX.Automobilka totiž již několik dlouhých měsíců vede rozhorvory s briztskou vládou o umístění nové továrny. Ta nyní nabídla automobilce prostory ve Walesu v opuštěném hangáru bývalé letecké základny St. Athan. Aston Martin zatím žádné oficiální prohlášení k tomuto faktu nevydala není tak stále jasné kde su bude luxusní SUV vyrábět.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?