Pro někoho neznámý designér Tobias Hornof se představil s podobou příští generace Audi A5 Coupe.
Vycházel z nejnovějších špionážních snímků a všichni víme, že nová A5 obdrží evoluční a ostrý design ve srovnání s odchozím modelem. Prakticky půjde ve stejném duchu jako nedávno odhalená Audi A4 (B9). Audi zatím ani nechce prozradit více informací o novém prémiovém kompaktním kupé, které za konkurenta bude považovat Mercedes třídy C Coupe a BMW 4-Coupé.
Přijede na podvozkové platformě MLB Evo a nová A5 Coupe zhubne podle odhadů 100 kg. Její rozměry se přitom o něco zvětší a tím pádem se kabina bude chlubit větším prostorem pro posádku. Audi už dříve uvedlo, že pro pohon nové A5 využije aktuální motorizace, takže čekejme:
- 1.4 TFSI s výkonem 150 koní a 250 Nm
- 2.0 TFSI s výkonem 190 koní a 320 Nm / 252 koní a 370 Nm
- 2.0 TDI s výkonem 150 koní a 320 Nm / 190 koní a 400 Nm
- 3,0 TDI s výkonem 218 koní a 400 Nm / 272 koní a 600 Nm
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?