Nejnovější Mazda MX-5 se sice již poměrně dávno představila, ale až s příchodem léta se dostalo k tomu, že vůz jde pomalu ale jistě do prodeje.
Svědčí o tom fakt, že včera byl vydražen vůbec první kus, který nese označení MX-5 Launch Edition. Stalo se tak ve Spojených státech amerických a výsledná cena se dostala až na 50 tisíc dolarů (v přepočtu 750 tisíc Kč)
Auto bylo prodáváno přes on-line aukci 11. července a sto procent výtěžku bude připsáno dětské výzkumné nemocnici St Jude. Ta léčí děti s rakovinou a dalšími nemocemi ohrožující jejich život.
Konkrétní Mazda MX-5 Launch Edition nesla červený lak karoserie, adaptivní světlomety s LED technologií a litá kola o rozměru 17 palců. Auto má také vyhřívaná kožená sedadla, automatickou klimatizaci, audio systém Bose a infotainment systém MAZDA CONNECT.
Pod jeho kapotou je umístěn atmosférický motor s objemem 2,0 litru SkyActive, který produkuje 155 koní a 200 Nm točivého momentu. S ním je spojena šestistupňová manuální převodovka, na přání zákazníka může výrobce dodat šestistupňovou automatickou převodovku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.