Za poslední týden jsme mohli vidět hned několik karosářských variant nové Alfy Romeo Giulia, ovšem jedna z nich tu stále nebyla..
Konkurent německé prémie se totiž chce srovnat i v sekci oplastovaných kombíků. Na mysli máme konkurenta pro Audi A4 Allroad a tak by nebylo překvapením, kdyby Alfa Romeo oživila nástupce nezapomenutelného modelu 156 Crosswagon. Aby toho nebylo málo, do bitvy se má připlést i Mercedes-Benz, jenž chce vyrábět oplastované Céčko.
Dnešní doba navíc přeje vozům kategorie SUV a oplastovaným kombíkům, což by mohlo Alfě nahrát do karet. Italská značka si navíc sama stanovila ambiciózní cíl prodat 400.000 vozů ročně do konce tohoto desetiletí. To znamená, že bude mít plné ruce práce s vývojem dalších tradičních modelů. Samotná Giulia Crosswagon by se ale mohla klidně stát realitou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.