Hodně zajímavé srovnání představil korejský kanál YouTube se jménem TheBestLap, když proti sobě postavil tři vozy s přeplňovanými dvoulitry. Jak dopadl souboj Volkswagenu Golf VII GTI, Audi A4 2,0 TFSI a Hyundaei Sonaty 2,0T? Možná budete překvapeni..
Pokud máme brát hodnocení podle výkonu, i přes vyšší hmotnost by měla jasně vítězit Sonata s dvoulitrem o výkonu 245 koní. Proti ní stála korejská varianta Golfu GTI s výkonem 211 koní a převodovkou DSG, která je zároveň o 150 kg lehčí. Aby toho nebylo málo, do souboje se přidala taktéž dosti výkonná Audi A4 2.0 TFSI.
A jak dopadl souboj na trati o délce čtvrtmíle? Nebudeme prozrazovat závěr, ale někteří z vás budou asi nemile překvapeni, německá konkurence totiž měla se Sonatou víc práce, než by se čekalo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.