Mysleli jste si, že koncem letošního roku dojde k definitivnímu konci výroby populárního Land Roveru Defender? Pokud ano, pak se možná budete divit následující zprávě.
Britská média totiž včera oznámila, že Land Rover by se mohl rozhodnout, aby legendární Defender zůstal ve výrobě ještě nějakou dobu. Může za to hlavně fakt, že poptávka po něm je stále vysoká a LR si samozřejmě nechce ujít zisk, který by z prodejů dalších kusů mohl mít.
Původně mělo dojít k jeho ukončení výroby letos v prosinci, jenže teď to vypadá, že se tak zřejmě nestane. Výrobce eviduje stále takové množství poptávky, že výroba v továrně Solihull by mohla být prodloužena nejméně do konce února 2016.
Stojí za to zmínit, že Land Rover se možná rozhodne vyrábět jeho nástupce, ačkoliv to už nebude nikdy tak drsný vůz, jak ho dnes známe. Land Rover navíc zatím neoznámil, kde bude případně postaven, některé zprávy ovšem naznačující, že by tomu mohlo být v Maďarsku nebo Polsku.
Dále také nezapomeňme, že koncern JLR podepsal smlouvu se společností Magna Steyr, s jejíž spoluprací bude stavět nespecifikované modely ve Štýrském Hradci v Rakousku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.