Nové rozvážkové vozy Scania

Michal Bartoň, 30. listopadu 2004, 15:27 Google+

Nové rozvážkové vozy Scania jsou k dispozici ve dvou, tří a čtyřnápravových variantách s širokou nabídkou řiditelných náprav.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ĺada P, R

Ĺada P, R | foto: Scania ČR

Sdílejte článek

Dva nové modely trambusových kabin – řada P a R - jsou nabízeny v několika verzích s novými ergonomickými interiéry, které maximálně zohledňují potřeby řidiče.

Mezi hlavní přednosti nových distribučních vozidel Scania patří dlouhá doba provozuschopnosti a nízká spotřeba pohonných hmot. Všechny součástky jsou kompatibilní s dálkovými a stavebními vozidly.


Kabiny s ohledem na řidiče

Rozvážkové automobily jsou k dispozici s kabinami řady P a R. Novinkou jsou denní kabiny P a R tvořící kompromis mezi krátkými a spacími kabinami. Jejich délka nabízí dostatek místa pro odpočinek i odkládacích prostor. V nabídce je dále krátká kabina řady P, která je velmi kompaktní a tudíž vhodná pro aplikace s maximálními objemy. Kabiny P mají nízkou úroveň podlahy (kolem 1,2 m) a jsou obzvláště vhodné pro rozvážku do více míst, kdy řidič potřebuje často nastupovat a vystupovat z vozu. Kabiny řady R jsou na podvozku posazeny výše a mají výhodu téměř ploché podlahy.

Interiér nové řady nákladních automobilů Scania byl konstruován s maximálním důrazem na zohlednění řidiče. Ergonomie je založena na rozsáhlých studiích interakcí mezi člověkem a strojem. Palubní deska je k dispozici ve dvou délkách pro maximální flexibilitu pokud jde o prostor pro přídavné vybavení. Dále lze doinstalovat širokou paletu spínačů a kontrolek, které vhodně zapadají do interiéru a ergonomie kabiny.

Scania nabízí i pro rozvážkové vozy také služby fleet managementu. Ty jsou stejně jako nejrůznější výbava interiéru šity na míru rozvážkovému trhu.


Silná řada hnacích ústrojí

Všechny motory Scania nyní patří do stejné modulární řady. Sdílí stejnou technologii spalování, jakož i mnoho součástek. Společné jsou rovněž vlastnosti charakteristické pro značku Scania – záběr od nízkých otáček a nízká spotřeba paliva.

Zbrusu nový 9-litrový motor má výkon 230, 270 nebo 310 k. Jeho točivý moment představuje špičku ve své třídě, a stejně jako jeho větší stájoví kolegové má i on vynikající jízdní vlastnosti.11- a 12-litrové motory nabízejí výkon 340, 380 a 420 k. U řady R je k dispozici motor o výkonu 420 k ve verzi Euro 4.

Všechny motory mohou poskytnout vysoce výkonný odběr výkonu charakteristický trvalým pohonem nezávislým na převodovce.

Volby převodovek zahrnují 8-rychlostní převodovku, s nebo bez plazivého převodu, a 12-rychlostní rozsahovou-dělicí převodovku. Pro všechny je k dispozici několik voleb odběru výkonu a všechny jsou volitelně dostupné s automatizovaným systémem řazení Scania Opticruise a retardérem Scania. Nabídka obsahuje také řadu plně automatických převodovek.


Flexibilní podvozek

Pro tento typ přepravy lze zvolit běžný (N) nebo nízký podvozek (L) - pro aplikace vyžadující maximální objem nákladu nebo nízkou nákladovou hranu. Vozidla jsou dokonale ovladatelná díky vynikajícímu poloměru otáčení a v případě 3- a 4-nápravových podvozků také díky možnosti použití zvedacích řiditelných náprav.

Nová řada rozvážkových vozidel disponuje mnoha volitelnými prvky, které usnadňují montáž nástaveb, včetně nejrůznějších výztuží a adaptací podvozku. Elektrická soustava založená na sběrnici CAN-bus je připravena k snadné instalaci doplňkového vybavení.

Text a foto: Scania ČR
Vytisknout

Diskuze: Nové rozvážkové vozy Scania

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

GTI

Abt Golf GTI - legenda s 230k

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud