Nové rozvážkové vozy Scania

Michal Bartoň, 30. listopadu 2004, 15:27 Google+

Nové rozvážkové vozy Scania jsou k dispozici ve dvou, tří a čtyřnápravových variantách s širokou nabídkou řiditelných náprav.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ĺada P, R

Ĺada P, R | foto: Scania ČR

Sdílejte článek

Dva nové modely trambusových kabin – řada P a R - jsou nabízeny v několika verzích s novými ergonomickými interiéry, které maximálně zohledňují potřeby řidiče.

Mezi hlavní přednosti nových distribučních vozidel Scania patří dlouhá doba provozuschopnosti a nízká spotřeba pohonných hmot. Všechny součástky jsou kompatibilní s dálkovými a stavebními vozidly.


Kabiny s ohledem na řidiče

Rozvážkové automobily jsou k dispozici s kabinami řady P a R. Novinkou jsou denní kabiny P a R tvořící kompromis mezi krátkými a spacími kabinami. Jejich délka nabízí dostatek místa pro odpočinek i odkládacích prostor. V nabídce je dále krátká kabina řady P, která je velmi kompaktní a tudíž vhodná pro aplikace s maximálními objemy. Kabiny P mají nízkou úroveň podlahy (kolem 1,2 m) a jsou obzvláště vhodné pro rozvážku do více míst, kdy řidič potřebuje často nastupovat a vystupovat z vozu. Kabiny řady R jsou na podvozku posazeny výše a mají výhodu téměř ploché podlahy.

Interiér nové řady nákladních automobilů Scania byl konstruován s maximálním důrazem na zohlednění řidiče. Ergonomie je založena na rozsáhlých studiích interakcí mezi člověkem a strojem. Palubní deska je k dispozici ve dvou délkách pro maximální flexibilitu pokud jde o prostor pro přídavné vybavení. Dále lze doinstalovat širokou paletu spínačů a kontrolek, které vhodně zapadají do interiéru a ergonomie kabiny.

Scania nabízí i pro rozvážkové vozy také služby fleet managementu. Ty jsou stejně jako nejrůznější výbava interiéru šity na míru rozvážkovému trhu.


Silná řada hnacích ústrojí

Všechny motory Scania nyní patří do stejné modulární řady. Sdílí stejnou technologii spalování, jakož i mnoho součástek. Společné jsou rovněž vlastnosti charakteristické pro značku Scania – záběr od nízkých otáček a nízká spotřeba paliva.

Zbrusu nový 9-litrový motor má výkon 230, 270 nebo 310 k. Jeho točivý moment představuje špičku ve své třídě, a stejně jako jeho větší stájoví kolegové má i on vynikající jízdní vlastnosti.11- a 12-litrové motory nabízejí výkon 340, 380 a 420 k. U řady R je k dispozici motor o výkonu 420 k ve verzi Euro 4.

Všechny motory mohou poskytnout vysoce výkonný odběr výkonu charakteristický trvalým pohonem nezávislým na převodovce.

Volby převodovek zahrnují 8-rychlostní převodovku, s nebo bez plazivého převodu, a 12-rychlostní rozsahovou-dělicí převodovku. Pro všechny je k dispozici několik voleb odběru výkonu a všechny jsou volitelně dostupné s automatizovaným systémem řazení Scania Opticruise a retardérem Scania. Nabídka obsahuje také řadu plně automatických převodovek.


Flexibilní podvozek

Pro tento typ přepravy lze zvolit běžný (N) nebo nízký podvozek (L) - pro aplikace vyžadující maximální objem nákladu nebo nízkou nákladovou hranu. Vozidla jsou dokonale ovladatelná díky vynikajícímu poloměru otáčení a v případě 3- a 4-nápravových podvozků také díky možnosti použití zvedacích řiditelných náprav.

Nová řada rozvážkových vozidel disponuje mnoha volitelnými prvky, které usnadňují montáž nástaveb, včetně nejrůznějších výztuží a adaptací podvozku. Elektrická soustava založená na sběrnici CAN-bus je připravena k snadné instalaci doplňkového vybavení.

Text a foto: Scania ČR
Vytisknout

Diskuze: Nové rozvážkové vozy Scania

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

GTI

Abt Golf GTI - legenda s 230k

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud