Abt Golf GTI - legenda s 230k

Radek Musil, 30. listopadu 2004, 14:59 Google+

Očekávaná novinka automobilky Volkswagen - Golf GTI - se ještě nedostala k prvním zákazníkům a dvorní ladič koncernu VW - firma Abt Sportsline - už představil svoji vyladěnou verzi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GTI

GTI | foto: Abt Sportsline GmbH

Sdílejte článek

Golf GTI je pojem který už od roku 1976 nabízí řidičům zážitky ze sportovní jízdy za „přijatelnou“ cenu. Právě představovaná verze je za uplynulých 28 let již pátou variací na toto téma. Zdaleka ne každá z předchozích verzí však splnila očekávání. Právě nastupující pátá evoluce má vylepšit lehce pošramocenou pověst pojmu „Golf GTI“, který má být zaměřen právě na zážitky z řízení a nedělat kompromisy v jiných ohledech.
Ale zpět k úpravě od Abt Sportsline. Oproti standardní verzi zvýšili u Abtu výkon přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce FSI z 200 koní na 230 a točivý moment z 280Nm na 310Nm. Specialisté od Abtu přitvrdili podvozek, který doplnili o sportovní polohovatelné tlumiče. Zlepšeným dynamickým vlastnostem byly uzpůsobeny brzdy. Vylepšena byla aerodynamika sadou decentních spoilerů z karbonových vláken a interiér řadou originálních doplňků s logem úpravce. Standardní 17“ kola byla nahrazena za 19“.
Úpravám a exkluzivitě však odpovídá i cena. Standardní Golf GTI je možné na českém trhu mít za 777 200 Kč, v Německu pak za 24 200 Eur. Po úpravě od Abtu se cena zvýší na 44 290 Eur. Je to částka poměrně vysoká, ale odpovídá hodnotě velmi individualistického automobilu od renomované ladičské firmy.
Vytisknout

Diskuze: Abt Golf GTI - legenda s 230k

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

C5

Citroen výrazně zabodoval v testech EuroNcap

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud