Citroen výrazně zabodoval v testech EuroNcap

C5
C5, foto: Citroën ČR
Michal Bartoň 30. listopadu 2004 13:08
Sdílej:

Vozy Citroën C5 a C4 brilantně prošly náročnými nárazovými testy podle norem EuroNcap a obdržely celkově 5 hvězdiček, resp. 36 a 35 bodů z 37 možných.

Citroën C5 byl navíc označen za nejbezpečnější vůz ze všech přihlášených reprezentantů všech segmentů. Nově se hodnotilo kritérium „srážka s chodcem“, v níž získal nejvyšší hodnocení model Citroën C4. Konkrétně 3 hvězdičky ze čtyřhvězdičkového maxima a 22 bodů. Vysoké hodnocení si letošní novinka na světovém trhu vysloužila také co do bezpečnosti a ochrany dětských pasažérů – 4 hvězdičky z maxima 5 hvězdiček. Tyto lichotivé výsledky potvrzují správnost nastoupené cesty, která se orientuje na inovace technologií a práce na koncepci nových společných platforem skupiny PSA Peugeot Citroën. Vozy Citroën se na čele hodnocení těchto testů umistují pravidelně a co do hledisek bezpečnosti jsou lídry jednotlivých segmentů, at se jedná o modely C2, C3, C3 Pluriel, či C8, C4 a C5. Výsledky testů podtrhly pozornost, kterou bezpečnostním prvkům značka Citroën přikládá. Příkladem může být opět model C5, který si vysloužil zvláštní ohodnocení za bezpečnost při čelních nárazech - 16 bodů z 16 možných, a to zejména díky využívání deformačních zón, deformovatelných bloků a systémů airbagů. Vozy Citroën rovněž plně využívají všech dostupných technických vymožeností aktivní a pasivní bezpečnosti vesměs v základních verzích výbavy. Konkrétní použití jednotlivých systémů a prvků vychází z třech základních směrů, jimiž se bezpečnost u vozů Citroën řídí: bezchybné vedení vozu na silnici maximálně možné předcházení nehodám co nejvyšší omezení případných následků nehody Modely C4 a C5 představují zcela nové dimenze v respektování těchto základních bezpečnostních požadavků. Jmenujme systémy ABS, AFU, ESP, ASR a mnoho dalších, vesměs nejnovější generace. Zcela ojedinělé prvky bezpečnosti nabízí model C4 v minimalizaci následků případného střetu s pěším účastníkem silničního provozu. Vůz má zakomponovány pohlcovače nárazů v čelních blocích a spodních partiích vozu, jsou použity neagresivní konstrukční prvky, deformační zóny, či hliníková kapota. Text a foto: Citroen ČR
Témata:
Stalo se