Audi usilovně pracuje na autonomní technologii, tedy systému pro pohyb vozidla bez řidiče.
Kromě klasické Audi A7, pracují inženýři i na RS7. Ta má demonstrovat schopnosti autonomního řízení na závodním okruhu. S výkonem 412 kW (560 koní) se prohání na okruhu Sonoma Raceway v Kalifronii. Navíc nyní po odtučňovací kůře, kdy se podařilo shodit 400 kg.
RS7 schopná jezdit bez řidiče prošla mnoha vylepšeními. Nyní zvládá trať Sonoma Raceway zajet za dvě minuty a jednu sekundu. Údajně jde o lepší čas, než jakého dosahují řidiči sportovních aut. Přímému srovnání se ale ještě Audi snaží vyvarovat. Nicméně na této čtyřkilometrové trati drží nejlepší zajetý čas Audi R8 pro Le Mans s časem 1 minuta a 20 sekund.
První automobil, který dostane autonomní systém řízení bude zřejmě nová generace Audi A8. Tohle je ale stále ještě hudba budoucnosti. Nejen technologii, ale také legislativu totiž čeká velká změna, než bude možné využívat autonomní řízení v sériových vozech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?