Audi usilovně pracuje na autonomní technologii, tedy systému pro pohyb vozidla bez řidiče.
Kromě klasické Audi A7, pracují inženýři i na RS7. Ta má demonstrovat schopnosti autonomního řízení na závodním okruhu. S výkonem 412 kW (560 koní) se prohání na okruhu Sonoma Raceway v Kalifronii. Navíc nyní po odtučňovací kůře, kdy se podařilo shodit 400 kg.
RS7 schopná jezdit bez řidiče prošla mnoha vylepšeními. Nyní zvládá trať Sonoma Raceway zajet za dvě minuty a jednu sekundu. Údajně jde o lepší čas, než jakého dosahují řidiči sportovních aut. Přímému srovnání se ale ještě Audi snaží vyvarovat. Nicméně na této čtyřkilometrové trati drží nejlepší zajetý čas Audi R8 pro Le Mans s časem 1 minuta a 20 sekund.
První automobil, který dostane autonomní systém řízení bude zřejmě nová generace Audi A8. Tohle je ale stále ještě hudba budoucnosti. Nejen technologii, ale také legislativu totiž čeká velká změna, než bude možné využívat autonomní řízení v sériových vozech.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?