Nákup dalších aut pro chytání „pirátů“ nikoho už nepřekvapí. Další peníze pro business policie.
Policie už konečně přestává obelhávat občany. Už netvrdí, že kupuje civilní auta s radarem kvůli ochraně ostatních řidičů, ale kvůli snazšímu postihování dopravních přestupků. Už žádná prevence, ale jen číhat na to, až někdo překročí rychlost.
Pro tento business nakupuje dalších 85 Octavií v civilních barvách. Nakoupí je z fondu zábrany škodám. Proč za ně kupuje auta, která nebudou fungovat jako prevence, ale jako „lovec“ a velmi výdělečný prvek u Policie je mi záhadou. Prvních 50 aut chtějí mít policisté ještě letos. Ve výsledku by mělo být jedno auto do každého z okresů v ČR.
Kromě Octavií chtějí policisté jezdit v dalších 3 stíhacích dálničních autech. Do konce roku mají nejbezpečnější komunikace v Čechách brázdit v celkem 40 Superbech a Passatech.
Nejsmutnější na tom všem je, že zde nejde o bezpečnost, ale o skvělý podnikatelský záměr. Policie totiž měří jen na přehledných úsecích, kde jejich radary mají výhled a kde se také rychlost porušuje. Nikdo se ale už nezaobírá otázkou, zda na takovém úseku není vyšší rychlost v pořádku.
Největším paradoxem je, že policisté měří na úsecích, kde nyní platí 90 km/h ale už je pro ně schválená rychlost 110 km/h. I přesto se schovávají za slova jako jsou: bezpečnost, nebo snížení nehodovosti. Není pak divu, že naše policie je pro většinu občanů jen pro smích a bez respektu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.