Nákup dalších aut pro chytání „pirátů“ nikoho už nepřekvapí. Další peníze pro business policie.
Policie už konečně přestává obelhávat občany. Už netvrdí, že kupuje civilní auta s radarem kvůli ochraně ostatních řidičů, ale kvůli snazšímu postihování dopravních přestupků. Už žádná prevence, ale jen číhat na to, až někdo překročí rychlost.
Pro tento business nakupuje dalších 85 Octavií v civilních barvách. Nakoupí je z fondu zábrany škodám. Proč za ně kupuje auta, která nebudou fungovat jako prevence, ale jako „lovec“ a velmi výdělečný prvek u Policie je mi záhadou. Prvních 50 aut chtějí mít policisté ještě letos. Ve výsledku by mělo být jedno auto do každého z okresů v ČR.
Kromě Octavií chtějí policisté jezdit v dalších 3 stíhacích dálničních autech. Do konce roku mají nejbezpečnější komunikace v Čechách brázdit v celkem 40 Superbech a Passatech.
Nejsmutnější na tom všem je, že zde nejde o bezpečnost, ale o skvělý podnikatelský záměr. Policie totiž měří jen na přehledných úsecích, kde jejich radary mají výhled a kde se také rychlost porušuje. Nikdo se ale už nezaobírá otázkou, zda na takovém úseku není vyšší rychlost v pořádku.
Největším paradoxem je, že policisté měří na úsecích, kde nyní platí 90 km/h ale už je pro ně schválená rychlost 110 km/h. I přesto se schovávají za slova jako jsou: bezpečnost, nebo snížení nehodovosti. Není pak divu, že naše policie je pro většinu občanů jen pro smích a bez respektu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.