Pár dní zpět měl premiéru nový zástupce francouzské značky Renault, který nahrazuje již dosluhující model Laguna. Nyní jej tu máme ve sportovní verzi RS, která vypadá náramně.
Řeč je o modelu Talisman, který díky maďarskému designérovi X-Tomi Design dostal spoustu atraktivních sportovních prvků. Na jednom vytvořeném snímku tak můžeme vidět nový sedan s oranžovým lakem karoserie, jenž nabízí i agresivnější přední nárazník, snížený podvozek a nebo černě lakované detaily.
Jak tomu tak bývá, celkové dílo je povedené, ale automobilka o něm zatím nechce ani slyšet. Aby také ne, dnešní doba je zaměřena na úspory a novinka má reprezentovat luxus a kvalitu, nikoliv rychlost, na to tady máme menší Megane a Clio RS. Trendem je i tzv. dowsizing, takže pod kapotou bychom stejně mohli očekávat maximálně turbem nadopovaný benzínový motor o objemu 1.6 litru.
V úvahu připadá maximálně příchod verze s výkonným naftovým motorem, třeba po vzoru aktuálního Peugeotu 508 2.2 HDI, který v nejvyšší výbavě nese označení GT a nabízí výkon lehce přes 200 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?