Pár dní zpět měl premiéru nový zástupce francouzské značky Renault, který nahrazuje již dosluhující model Laguna. Nyní jej tu máme ve sportovní verzi RS, která vypadá náramně.
Řeč je o modelu Talisman, který díky maďarskému designérovi X-Tomi Design dostal spoustu atraktivních sportovních prvků. Na jednom vytvořeném snímku tak můžeme vidět nový sedan s oranžovým lakem karoserie, jenž nabízí i agresivnější přední nárazník, snížený podvozek a nebo černě lakované detaily.
Jak tomu tak bývá, celkové dílo je povedené, ale automobilka o něm zatím nechce ani slyšet. Aby také ne, dnešní doba je zaměřena na úspory a novinka má reprezentovat luxus a kvalitu, nikoliv rychlost, na to tady máme menší Megane a Clio RS. Trendem je i tzv. dowsizing, takže pod kapotou bychom stejně mohli očekávat maximálně turbem nadopovaný benzínový motor o objemu 1.6 litru.
V úvahu připadá maximálně příchod verze s výkonným naftovým motorem, třeba po vzoru aktuálního Peugeotu 508 2.2 HDI, který v nejvyšší výbavě nese označení GT a nabízí výkon lehce přes 200 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?