Minulý měsíc se nám po delším čekání odhalil další ostrý Peugeot se jménem 308 GTi a dnes tu máme jeho propagační klipy, týkající se zvuku jeho motoru.
Ostřeji naladěná verze GTi přichází hned ve dvou variantách, přičemž základní tvoří provedení s výkonem 250 koní. Silnější 308 GTi pak má 270 koní, přičemž obě verze využívají 1.6- litrový čtyřválcový turbo motor s točivým momentem 330 Nm. Kromě vyššího výkonu nabídne verze 308 GTi 270 i větší 18-palcová litá kola a samosvorný diferenciál Torsen.
Francouzský výrobce navíc doma nastavil poměrně vysokou cenu za vůz, která překonává i stejně ostrý Renault Megane RS. I z toho důvodu vydal dvě videa, která nám ukazují, jak vlastně zní motor silnější verze a co případné zákazníky čeká. K tomu přispívá sportovní výfukový systém s dvěma velkými kulatými koncovkami umístěnými po stranách zadního nárazníku.
Peugeot již přijímá objednávky na 308 GTi 270 doma ve Francii, kde to začíná v € 37,200 a za příplatek € 1,800 si můžete objednat dva-tón červené a černé téma. Dodávky jsou kritizovaný začít někdy letos na podzim.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?