Minulý měsíc se nám po delším čekání odhalil další ostrý Peugeot se jménem 308 GTi a dnes tu máme jeho propagační klipy, týkající se zvuku jeho motoru.
Ostřeji naladěná verze GTi přichází hned ve dvou variantách, přičemž základní tvoří provedení s výkonem 250 koní. Silnější 308 GTi pak má 270 koní, přičemž obě verze využívají 1.6- litrový čtyřválcový turbo motor s točivým momentem 330 Nm. Kromě vyššího výkonu nabídne verze 308 GTi 270 i větší 18-palcová litá kola a samosvorný diferenciál Torsen.
Francouzský výrobce navíc doma nastavil poměrně vysokou cenu za vůz, která překonává i stejně ostrý Renault Megane RS. I z toho důvodu vydal dvě videa, která nám ukazují, jak vlastně zní motor silnější verze a co případné zákazníky čeká. K tomu přispívá sportovní výfukový systém s dvěma velkými kulatými koncovkami umístěnými po stranách zadního nárazníku.
Peugeot již přijímá objednávky na 308 GTi 270 doma ve Francii, kde to začíná v € 37,200 a za příplatek € 1,800 si můžete objednat dva-tón červené a černé téma. Dodávky jsou kritizovaný začít někdy letos na podzim.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?