Která automobilka v Čechách platí za reklamu nejvíce?

Škoda a Hyundai logo (2015)
Škoda a Hyundai logo (2015), foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 9. července 2015 08:00
Sdílej:

Není žádným tajemstvím, že v našich končinách je mediálně nejvíce vidět Hyundai. Ještě aby ne když ho to od 1.6. 2014 do 31.5. 2015 stálo téměř 500 milionů korun.

Informace od společnosti Nielsen Admosphere nám přináší zajímavý pohled do tajů internetového marketingu automobilek na našem trhu. Nejvíce za reklamní prostor na internetu zaplatil Hyundai, celkem 496 milionů korun. Druhá domácí Škodovka utratila za reklamu 379 milionů korun. První trojici uzavírá Volkswagen s 249 miliony utracenými za reklamu.

V první desítce se umístily automobilky v tomto pořadí: Renault 214 milionů, Ford 210 milionů, Peugeot 206 milionů, Kia 192 milionů, Nissan 167 milionů, Opel 146 milionů a Citroen 140 milionů.

Paradoxem je, že navzdory nejdražší mediální kampani se Hyundai podařilo v prvním pololetí tohoto roku zvýšit prodej jen o 4 procenta na 8956 prodaných vozů, zatímco Volkswagen s téměř polovičními náklady dokázal růst o 44 procent a prodal 12 674 vozů za stejné období.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.