Není žádným tajemstvím, že v našich končinách je mediálně nejvíce vidět Hyundai. Ještě aby ne když ho to od 1.6. 2014 do 31.5. 2015 stálo téměř 500 milionů korun.
Informace od společnosti Nielsen Admosphere nám přináší zajímavý pohled do tajů internetového marketingu automobilek na našem trhu. Nejvíce za reklamní prostor na internetu zaplatil Hyundai, celkem 496 milionů korun. Druhá domácí Škodovka utratila za reklamu 379 milionů korun. První trojici uzavírá Volkswagen s 249 miliony utracenými za reklamu.
V první desítce se umístily automobilky v tomto pořadí: Renault 214 milionů, Ford 210 milionů, Peugeot 206 milionů, Kia 192 milionů, Nissan 167 milionů, Opel 146 milionů a Citroen 140 milionů.
Paradoxem je, že navzdory nejdražší mediální kampani se Hyundai podařilo v prvním pololetí tohoto roku zvýšit prodej jen o 4 procenta na 8956 prodaných vozů, zatímco Volkswagen s téměř polovičními náklady dokázal růst o 44 procent a prodal 12 674 vozů za stejné období.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.