Volkswagen přistřihne Škodovce křídla

ar2, 9. července 2015, 14:25 Aktualizováno 9.7.2015, 23:31 Google+

Domácí Škodovce nastanou zřejmě těžké časy. Winterkornovi je trnem v oku a on to tak nenechá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Upoutá na první pohled. Nový Superb Combi je výraznější a sebejistější než kdykoli předtím.

Upoutá na první pohled. Nový Superb Combi je výraznější a sebejistější než kdykoli předtím. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škodovka nám roste před očima. V roce 2014 prodala poprvé přes jeden milion vozů, díky machinacím s Eurem dosahuje 7% marží a zisk jí roste jako houby po dešti. Mateřský koncern by z toho měl mít radost. Přeci jen, ztrátové automobilky nikdo nemá rád a se Seatem to bylo dost nahnuté, než do něj začali vozit z Wolfsburgu převlečené Golfy.

Zdálo by se, že Volkswagen bude mít jen radost a bude se plácat po rameni, jak skvělý tah udělal, když postkomunistickou automobilku po revoluci koupil. Jenže vše se má trochu jinak a šéf koncernu Martin Winterkorn. Ten se zlobí, že Škodovka těží z platformy MQB, kterou vyvíjel Volkswagen a do které investoval jen Volkswagen.

Proč tolik povyku? Protože Škodovka díky tomu, že neinvestovala do MQB, má lepší ziskovost než mateřský Volkswagen a to se prostě Němcům nelíbí. Přitom ale opomíjí to, že právě kvůli tomu se MQB vyvíjela, aby se mohla tato platforma sdílet napříč modely a automobilkami. Navíc Volkswagen platformu Škodovce prodává, regulérně jí fakturuje své dceřiné automobilce.

Winterkorn tedy místo pomoci Škodovce, která stále roste, bude ještě více škodit. Nestačí to, že má všechny nejmodernější motory a technologie jako poslední, nebo že se některé ani k ni nedostanou. Čekají tedy mladoboleslavskou automobilku těžké časy?

Možná ano. V Česaně se rodí nové nápady, které ale nesmí aplikovat do svých modelů (vyjma simply clever). Zároveň se stále musí držet v poslušném odstupu od ostatních výrobků z VW koncernu. Teď se navíc stává konkurentem samotného Volkswagenu a Winterkorn otevřeně proti okřídlenému šípu zbrojí.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen přistřihne Škodovce křídla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai Tucson (2015)

SROVNÁNÍ: Cena Hyundaie Tucson není lidová, co konkurence?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud