Škodovka nám roste před očima. V roce 2014 prodala poprvé přes jeden milion vozů, díky machinacím s Eurem dosahuje 7% marží a zisk jí roste jako houby po dešti. Mateřský koncern by z toho měl mít radost. Přeci jen, ztrátové automobilky nikdo nemá rád a se Seatem to bylo dost nahnuté, než do něj začali vozit z Wolfsburgu převlečené Golfy.
Zdálo by se, že Volkswagen bude mít jen radost a bude se plácat po rameni, jak skvělý tah udělal, když postkomunistickou automobilku po revoluci koupil. Jenže vše se má trochu jinak a šéf koncernu Martin Winterkorn. Ten se zlobí, že Škodovka těží z platformy MQB, kterou vyvíjel Volkswagen a do které investoval jen Volkswagen.
Proč tolik povyku? Protože Škodovka díky tomu, že neinvestovala do MQB, má lepší ziskovost než mateřský Volkswagen a to se prostě Němcům nelíbí. Přitom ale opomíjí to, že právě kvůli tomu se MQB vyvíjela, aby se mohla tato platforma sdílet napříč modely a automobilkami. Navíc Volkswagen platformu Škodovce prodává, regulérně jí fakturuje své dceřiné automobilce.
Winterkorn tedy místo pomoci Škodovce, která stále roste, bude ještě více škodit. Nestačí to, že má všechny nejmodernější motory a technologie jako poslední, nebo že se některé ani k ni nedostanou. Čekají tedy mladoboleslavskou automobilku těžké časy?
Možná ano. V Česaně se rodí nové nápady, které ale nesmí aplikovat do svých modelů (vyjma simply clever). Zároveň se stále musí držet v poslušném odstupu od ostatních výrobků z VW koncernu. Teď se navíc stává konkurentem samotného Volkswagenu a Winterkorn otevřeně proti okřídlenému šípu zbrojí.