Domácí Škodovce nastanou zřejmě těžké časy. Winterkornovi je trnem v oku a on to tak nenechá.
Škodovka nám roste před očima. V roce 2014 prodala poprvé přes jeden milion vozů, díky machinacím s Eurem dosahuje 7% marží a zisk jí roste jako houby po dešti. Mateřský koncern by z toho měl mít radost. Přeci jen, ztrátové automobilky nikdo nemá rád a se Seatem to bylo dost nahnuté, než do něj začali vozit z Wolfsburgu převlečené Golfy.
Zdálo by se, že Volkswagen bude mít jen radost a bude se plácat po rameni, jak skvělý tah udělal, když postkomunistickou automobilku po revoluci koupil. Jenže vše se má trochu jinak a šéf koncernu Martin Winterkorn. Ten se zlobí, že Škodovka těží z platformy MQB, kterou vyvíjel Volkswagen a do které investoval jen Volkswagen.
Proč tolik povyku? Protože Škodovka díky tomu, že neinvestovala do MQB, má lepší ziskovost než mateřský Volkswagen a to se prostě Němcům nelíbí. Přitom ale opomíjí to, že právě kvůli tomu se MQB vyvíjela, aby se mohla tato platforma sdílet napříč modely a automobilkami. Navíc Volkswagen platformu Škodovce prodává, regulérně jí fakturuje své dceřiné automobilce.
Winterkorn tedy místo pomoci Škodovce, která stále roste, bude ještě více škodit. Nestačí to, že má všechny nejmodernější motory a technologie jako poslední, nebo že se některé ani k ni nedostanou. Čekají tedy mladoboleslavskou automobilku těžké časy?
Možná ano. V Česaně se rodí nové nápady, které ale nesmí aplikovat do svých modelů (vyjma simply clever). Zároveň se stále musí držet v poslušném odstupu od ostatních výrobků z VW koncernu. Teď se navíc stává konkurentem samotného Volkswagenu a Winterkorn otevřeně proti okřídlenému šípu zbrojí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.