Volkswagen přistřihne Škodovce křídla

ar2, 9. července 2015, 14:25 Aktualizováno 9.7.2015, 23:31 Google+

Domácí Škodovce nastanou zřejmě těžké časy. Winterkornovi je trnem v oku a on to tak nenechá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Upoutá na první pohled. Nový Superb Combi je výraznější a sebejistější než kdykoli předtím.

Upoutá na první pohled. Nový Superb Combi je výraznější a sebejistější než kdykoli předtím. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škodovka nám roste před očima. V roce 2014 prodala poprvé přes jeden milion vozů, díky machinacím s Eurem dosahuje 7% marží a zisk jí roste jako houby po dešti. Mateřský koncern by z toho měl mít radost. Přeci jen, ztrátové automobilky nikdo nemá rád a se Seatem to bylo dost nahnuté, než do něj začali vozit z Wolfsburgu převlečené Golfy.

Zdálo by se, že Volkswagen bude mít jen radost a bude se plácat po rameni, jak skvělý tah udělal, když postkomunistickou automobilku po revoluci koupil. Jenže vše se má trochu jinak a šéf koncernu Martin Winterkorn. Ten se zlobí, že Škodovka těží z platformy MQB, kterou vyvíjel Volkswagen a do které investoval jen Volkswagen.

Proč tolik povyku? Protože Škodovka díky tomu, že neinvestovala do MQB, má lepší ziskovost než mateřský Volkswagen a to se prostě Němcům nelíbí. Přitom ale opomíjí to, že právě kvůli tomu se MQB vyvíjela, aby se mohla tato platforma sdílet napříč modely a automobilkami. Navíc Volkswagen platformu Škodovce prodává, regulérně jí fakturuje své dceřiné automobilce.

Winterkorn tedy místo pomoci Škodovce, která stále roste, bude ještě více škodit. Nestačí to, že má všechny nejmodernější motory a technologie jako poslední, nebo že se některé ani k ni nedostanou. Čekají tedy mladoboleslavskou automobilku těžké časy?

Možná ano. V Česaně se rodí nové nápady, které ale nesmí aplikovat do svých modelů (vyjma simply clever). Zároveň se stále musí držet v poslušném odstupu od ostatních výrobků z VW koncernu. Teď se navíc stává konkurentem samotného Volkswagenu a Winterkorn otevřeně proti okřídlenému šípu zbrojí.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen přistřihne Škodovce křídla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Hyundai Tucson (2015)

SROVNÁNÍ: Cena Hyundaie Tucson není lidová, co konkurence?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud